לאחר שהודה

הרוצח מבלגיה: "מעדיף לעמוד למשפט בצרפת"

מהדי נמוש, המחבל שהודה כי ביצע את פיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל בו נרצחו בני הזוג הישראליים מירה ועמנואל ריבה, מבקש לעמוד לדין בצרפת ולא להיות מוסגר לידי בלגיה. בלגיה עדיין יכולה לדרוש את הסגרתו במהלך הדיון בעניינו שייערך בחמישי (חדשות, בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
המחבל, בקטן: הנרצחים (ללא קרדיט)

מהדי נמוש, המחבל שהודה כי ביצע את פיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל, ביקש לעמוד לדין בצרפת ולא להיות מוסגר לבלגיה, כך דיווחו מספר כלי תקשורת.

עורכי דינו של נמוש אמרו כי הוא מעדיף לעמוד לדין בגין מעשיו בצרפת ולא בבלגיה. עם זאת, בלגיה עדיין יכולה לדרוש את הסגרתו.

כזכור, מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן, התייחסה בתחילת השבוע למעצרו של מהדי נמוש, האזרח הצרפתי שהודה בביצוע הפיגוע, והאשימה את מדיניות ההגירה של צרפת וכינתה את הממשל "טיפשי".

"האירוע מראה על הטיפשות והנאיביות של הממשל הצרפתי", אמרה לה פן, "אנו מוכרחים לעצור את ההגירה ההמונית הזו וחובה עלינו לשפר את המעקב והפיקוח לאורך הגבולות", בנוסף קראה לה פן להקים יחידות מיוחדות לטיפול באנשי הג'יהאד.

הפיגוע במצלמות האבטחה

נמוש, החשוד ברצח, הינו עבריין סדרתי שהורשע בעבר בעבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, נהיגה ללא רישיון ושוד אלים. במהלך מאסרו האחרון, שארך חמש שנים, הוא התחבר לקבוצות איסלאמיסטיות קיצוניות בכלא. לדברי התובע של פריז, פרנסואה מולנס, החשוד נעצר ביום שישי האחרון בבדיקת מכס שגרתית שנערכה לאוטובוס שעמו הגיע למרסיי.

אצל החשוד נמצאו תחמושת ושתי מצלמות - מצלמת ה-GoPro שעמה לא הצליח לתעד את הרצח ומצלמה נוספת שבה נמצא סרטון שבו תועדו כלי הנשק והתלבושת ששימשו את המחבל בפיגוע. בסרטון נשמע אדם עם קול דומה לקולו של החשוד, שבו הוא מקבל על עצמו אחריות לפיגוע. לדברי התובע, שני בני אדם נוספים עוכבו לחקירה בחשד למעורבות בפיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר