ארה"ב: הריגת הנער על ידי שוטר שמזעזעת את האומה

סוגיית השוטר שירה בנער שחור בארה"ב מסרבת לרדת מהכותרות, כאשר מאות אפרו-אמריקנים מפגינים בכל לילה מאז הריגתו. המשטרה: לא נפרסם את שם השוטר שירה בנער (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שוטרים בארה"ב (צילום ארכיון: shutterstock)

משטרת פרגוסון, במדינת מיזורי בארצות הברית, עדיין מסרבת לפרסם את שמו של השוטר שירה לפני ארבעה ימים במייקל בראון (18), נער שחור שלא היה חמוש, זאת מחשש לשלומו של השוטר.

במקביל, בארבעת הימים האחרונים נערכות הפגנות ברחובות פרגוסון כנגד הרשויות, כאשר לטענת המפגינים, הנער נרצח בגלל מוצאו האפרו-אמריקני.

בהפגנה הלילה (חמישי) השליכו המפגינים אבנים לעבר השוטרים על רקע עשן רב שאפף את האזור כולו. כתב של סוכנות הידיעות רויטרס סיפר כי ראה שני צעירים רעולי פנים מכינים פצצות תבערה בתחנת אוטובוס. המשטרה מסרה כי אכן, כמה מהמפגינים השליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים. המשטרה מנגד, משתמשת בגז מדמיע, רימוני הלם ופצצות עשן כדי לפזר את מאות המפגינים.

ההפגנות בפרגוסון

כאמור, לטענת משפחתו של הצעיר ולטענת המפגינים, הנער נורה למרות שלא היה חמוש. המשטרה המקומית טוענת בתוקף מנגד כי הנער נהרג כשניסה לחטוף משוטר את נשקו בניידת משטרה. אך עדי ראייה למקרה הכחישו את טענת המשטרה. לדבריהם, הנער עמד מחוץ לניידת והרים את ידיו באוויר כשנורה למוות. בעקבות זאת, מאות המפגינים מוחים כשידיהם מונפות באוויר.

משטרת פרגוסון שלחה כוחות מתוגברים לאזור ההפגנה הלילה, כולל כלי רכב משוריינים. בין 40 המפגינים שנעצרו הלילה היה גם חבר מועצת סנט לואיס, אנטוניו פרנץ'. בנוסף, שני עיתואנים נעצרו ללא סיבה ושוחררו לאחר מספר שעות.

הבית הלבן מסר כי היועצת הבכירה של אובמה, ואלרי ג'ארט, עדכנה אותו על האירועים האחרונים בפרגוסון במקום חופשתו באי הנופש במסצ'וסטס מרתה'ס ויניארד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר