רבה הראשי של צרפת הרב חיים קורסיה: "הציבור אדיש למקרי האנטישמיות"

הרב הראשי של צרפת, הרב חיים קרוסיה שנכנס היום לתפקידו באופן רשמי, הביע דאגה בעקבות "אדישות הציבור במדינה מהתקיפות האנטישמיות. הציבור נשאר שווה נפש" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פריז. אילוסרציה (צילום: shutterstock)

היהודים בצרפת מודאגים מטיפול הממשלה הצרפתית במקרי האנטישמיות המתרחשים ברחבי מדינתם. הרב הראשי של צרפת, הרב חיים קרוסיה שנכנס היום לתפקידו באופן רשמי, הביע דאגה בעקבות מה שהוא מכנה "אדישות הציבור במדינה" ממקרים אלו.

בנאום שנשא אמר הרב כי "הציבור לא מייחס חשיבות רבה לתקריות האנטישמיות שהתרחשו שנה האחרונה". לדבריו, הממשלה מגיבה בעוצמה נגד אירועים אנטישמיים, אך הציבור נותר שווה נפש".

הרב סיפר כי המונים הפגינו בפריז בשנת 1990 לאחר שבית קברות יהודי בדרום-מזרח צרפת הושחת, אולם הקיץ, לא הייתה תגובה דומה מצד האזרחים, כשבמהלך הפגנות נגד מבצע "צוק איתן", נשמעו סיסמאות כמו "מוות ליהודים" ו"יהודים החוצה".

הרב קורסייה (51), שנבחר לתפקידו בחודש יוני, נכנס לתפקידו קצת יותר משנה לאחר התפטרותו של הרב הקודם, ז'יל ברנהיים, שנתפס בגניבה ספרותית ובדיווח כוזב על השלמת תואר אקדמי.

בבחירות, שנערכו בארמון הקונגרס בפריז, גרף הרב הראשי החדש 131 קולות מקרב חברי הגוף הבוחר, המורכב בעיקר מנציגי הקונסיסטוריה המרכזית של יהודי צרפת (הקונסיסטואר, ארגון הגג של יהודי צרפת). הוא גבר בהתמודדות על הרב אוליביה קאופמן, מי שמשמש כמנהל "הסמינר" – בית המדרש לרבנים של פריז, שזכה ל-97 תומכים באסיפה הבוחרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות