ברלין: המועמד הפלסטיני לראשות העיר ראאד סאלח הפסיד למ. מולר

הגרמני ממוצא פלסטיני הפסיד למיכאל מולר שזכה בראשות העיר ברלין. בקהילה היהודית חששו מניצחון של סאלח המייצג קבוצת ענק של מוסלמים, אך הוא הפסיד בפער ענק (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראאד סאלח בנאום ההפסד (צילום מסך מתוך אתר "די וועלט")

הדאגה מהאנטישמיות: בעוד ישראלים מעטים נושאים את עיניהם לעבר העיר ברלין - בירת גרמניה בשל המחייה הזולה, יצאו מתפקדי המפלגה הסוציאל-דמקורטית לקלפיות לאחר שראש העיר הקודם הודיע על פרישתו מתפקידו, ובחרו בשר הפיתוח של העיר, מיכאל מולר למחליפו.

ימי הבחירות היו קשים במיוחד עבור חברי הקהילה היהודית בעיר משום שהם חששו מניצחונו של המועמד השני, ראאד סלאח, גרמני ממוצא פלסטיני שזכה ב-18.6% מהקולות בלבד ובכך נמנע סיבוב שני ומיותר. לטענתם חברי הקהילה היהודית, באם סלאח היה נבחר המצב היה גרוע בהרבה מהמצב ששרר בתקופת ראש העיר היוצא.

כעת משנבחר מיכאל מולר, מקווים בקהילה היהודית כי חייהם יהיו טובים יותר. "אנחנו מקווים כי יהיה לנו שיתוף פעולה עם ראש העיר החדש הנושאים העומדים לפתחה של הקהילה היהודית במגוון רחב של נושאים ואנחנו מקווים כי הוא יילחם באנטישמיות ההולכת וצוברת תאוצה כאן בברלין".

מנגד חבר קהילה אחר אומר כי גם אם היה המועמד הפלסטיני היה נבחר, חיי היהודים היו טובים "אך ברור כי החיים יהיו טובים יותר עם ראש הנבחר, מיכאל מולר". לדבריו, "שני המועמדים אמרו כי הם ילחמו באנטישמיות וכעת נשאר לנו רק לראות שההבטחות אכן יתקיימו בקרוב כי המצב כאן בלתי נסבל. האנטישמיות רק גוברת עם הזמן".

ראש העיר הנוכחי נולד לפני בברלין לפני 49 שנים ותדמיתו הייתה בשפל לאורך כל מערכת הבחירות וגם עוד קודם לכן בעת שכיהן במספר תפקידים כמו זה האחרון כשר הפיתוח של העיר. הוא אף לא חשש להצהיר במהלך הקמפיין שלו כי הוא "מודע לכך שדרוש לו שיפור במדד הזוהר".

בפני ראש העיר ניצבים אתגרים רבים ובהם התחייבותו לקצץ את החוב העירוני הגדול ושיפור החיים בברלין כמו במערכת החינוך הכושלת וכן בתחום הרווחה. כמו כן הוא יצטרך להתמודד עם בניית שדה תעופה בינלאומי שלעת עתה מתעכב בעקבות בעיות תקציביות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר