תימן: נכשל מבצע החילוץ של הקומנדו האמריקני

כוחות הקומנדו האמריקני מיחידת "אריות הים" חילצו שמונה בני ערובה שהוחזקו במערה בתימן בידי ארגון הטרור אל-קאעידה. במקום הוחזק עיתונאי אמריקני, אך הכוחות לא הצליחו לחלצו (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לוחמים ביחידת "אריות הים" (צילום ארכיון: shutterstock)

כוחות קומנדו אמריקניים מיחידת "אריות הים" של צבא ארה"ב חילצו אתמול (רביעי) שמונה בני ערובה שהוחזקו במערה בתימן בידי ארגון הטרור אל-קאעידה.

אלא שלאחר החילוץ התברר כי עיתונאי אמריקני, יחד עם עוד ארבעה בני ערובה נוספים, שהיו בין בני הערובה לא היו במקום, זאת לאחר שהועברו יומיים קודם לכן למיקום אחר.

לבקשת הממשל האמריקאי, עיכבה התקשורת את חשיפת פרטי המבצע על מנת שלא לסכן את חיי העיתונאי.

גורמים רשמיים במדינה טוענים כי ארבעת החטופים הנוספים שהועברו כאמור יומיים לפני הפשיטה של הקומנדו האמריקני הם מבריטניה, דרום אפריקה, טורקיה ותימן.

את השמונה ששוחררו חילץ כאמור צבא ארה"ב יחד עם חיילים מצבא תימן. מקור ביחידת הלוחמה בטרור של צבא תימן אמר כי מטרת המבצע היתה לשחרר בני ערובה ממדינות שונות, אולם כאשר החיילים הגיעו למערה שם נמצאו החטופים, הם גילו שהאמריקאי וארבעה בני ערובה נוספים לא היו שם. בסך הכל חולצו ששה אזרחי תימן, אזרח סעודי ואזרח אתיופי.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, 24 אנשי הכוחות המיוחדים האמריקנים, והחיילים התימנים, טסו בחשאי במסוקים למחוז חדרמות על גבול סעודיה. משם המשיך הכוח המשולב להתקדם רגלית בחסות החושך. לאחר כמעט קילומטר הגיעו אל המערה בהרים, והפתיעו את החוטפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר