הפיגוע בבריסל: חמישה עצורים בסיוע למחבל

משטרת צרפת עצרה חמישה חשודים בסיוע למחבל מהדי נמוש, שביצע את הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל. העצורים הם שלושה גברים ושתי נשים שאין ביניהם קשר משפחתי (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רגע הפיגוע (מתוך מצלמות האבטחה)

מספר חודשים לאחר הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל שבו נהרגו ארבעה בני אדם, בהם בני הזוג עמנואל ומירה ריוה מישראל, משטרת צרפת עצרה חמישה חשודים נוספים בסיוע למחבל מהדי נמוש, שביצע את הפיגוע.

מדובר בשלושה גברים ושתי נשים שנעצרו בחשד לסיוע למחבל בימים שאחרי הפיגוע בזמן שבו חיפש מקום מקלט מעיני רשויות החוק. לפי כלי התקשורת המקומיים אין קשר משפחתי בין החשודים.

מדובר במעצר ראשון של חשודים מאז מעצרו של נמוש החשוד בביצוע הפיגוע בפועל, אשר אותר במרסיי, והוסגר לרשויות הבלגיות, כשניסה להימלט למדינה אחרת.

החוקרים הצרפתיים הנמצאים בקשר הדוק עם מקביליהם בבלגיה טוענים כי המעצר בוצע על ידי שוטרים צרפתיים. באשר לחשודים עצמם ניתן כי לפחות אחד מהם מוכר למשטרה.

בחודשים האחרונים דווח כי המחבל תכנן פיגוע גדול יותר בלב פריז. לפי הדיווח, המתבסס על מידע שמסרו ארבעה עיתונאים צרפתים שהוחזקו בידי ארגון דאעש וזיהו את המחבל מהדי נמוש מהפיגוע בבריסל כאחד משוביהם, הוא תכנן פיגוע ב"יום הבסטיליה".

לדבריהם, המטרה העיקרית של נמוש הייתה פיגוע במהלך מצעד יום הבסטיליה בצרפת. לפי הערכות הוא התכוון לפגוע בנשיא צרפת או ברמטכ"ל הצרפתי שמשתתפים במצעד לציון יום העצמאות המקומי.

ניקולה הנן, עיתונאי צרפתי שהיה בשבי יחד עם ג'יימס פולי וסטיבן סטולוף - עיתונאים שראשם נערף על ידי ארגון הטרור הרצחני "המדינה האיסלאמית" דאעש, טען לפני מספר ימים כי עונה בשבי על ידי מהדי נמוש, המחבל שרצח את זוג התיירים הישראלים במוזיאון היהודי בבריסל.

כזכור, מלבד זוג התיירים הישראלים, רצח נמוש בפיגוע שאירע לפני שלושה חודשים עוד שני עובדים של המוזיאון היהודי בבריסל. מתברר, כי הוא ככל הנראה השתייך לארגון דאעש, ובמהלך שהותו בסוריה עינה עיתונאים מערביים שנחטפו על ידי פעילי הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר