ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל גורש מקטאר?

רשת CNN דיווחה כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל גורש מקטאר. בארגון הטרור מכחישים את הדיווח. לפי דיווחים שונים, משעל צפוי לפעול מטורקיה (חדשות, מהעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(Abed Rahim Khatib / Flash 90)

האם המממנת העיקרית של ארגון הטרור חמאס החליטה להתנתק מהארגון? רשת CNN דיווחה היום (שלישי) כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל גורש מקטאר יחד עם עוד מספר אנשי "האחים המוסלמים". על פי הדיווחים, משעל צפוי לעבור ולפעול מטורקיה. עם זאת, בכירים בחמאס הכחישו את הידיעה.

חבר הלשכה המדינית של חמאס ומקורבו של משעל, עזת א-רישק, הכחיש את הפרסומים: "אין בסיס לדיווחים על עזיבת משעל את דוחא".

קטאר נחשבת לגוף המממן המרכזי של ארגון הטרור חמאס, אך בזמן האחרון חלה התקרבות משמעותית בין קטאר למצרים - האויבת העיקרית של החמאס. ייתכן כי ההחלטה על גירוש ראש הלשכה המדינית של חמאס, במידה ואכן היא נכונה, מגיעה בעקבות לחץ מצרי על קטאר.

באופן נדיר, בירכה ישראל את קטאר על ההחלטה. משרד החוץ פרסם הודעה בה נאמר כי "אנו מברכים על ההחלטה הקטארית ומצפים שממשלת טורקיה תנהג כבר עכשיו בצורה דומה".

עוד נאמר בהודעה כי "שר החוץ אביגדור ליברמן ואנשי משרד החוץ קידמו בשנה האחרונה מהלכים בערוצים גלויים וחשאיים מול קטאר ומול מדינות אחרות בכדי להביא לכך שקטאר תפסיק לסייע לחמאס, במישרין ובעקיפין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר