ארגנטינה: העיתונאי שחשף את מותו של התובע - נמלט

דמיאן פכטר, עיתונאי באתר החדשות Buenos Aires Herald, שהיה הראשון לחשוף את דבר מותו של אלברטו ניסמן, החליט לברוח מחשש לחייו ועושה את דרכו לישראל (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דמיאן פכטר (צילום: חשבון הטוויטר של בכטר)

תעלומת מותו של התובע הארגנטינאי בפרשת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבאונוס איירס ממשיכה להסעיר את ארגנטינה ואת העולם כולו, וכעת גם עיתונאים תופסים מחסה מחשש לחייהם. אחד העיתונאים נמלט מגבולות המדינה וזאת מחשש לחייו.

מדובר בדמיאן פכטר, עיתונאי באתר החדשות Buenos Aires Herald, שהיה הראשון לחשוף את דבר מותו של אלברטו ניסמן, ולפי דיווחים מהימנים העיתונאי הבחין במעקב אחריו ובעקבות כך החליט לברוח.

לפי חלק מהדיווחים פכטר עושה את דרכו לישראל.

האתר שבו עובד העיתונאי פרסם הודעה בדבר הדיווחים על הימלטותו: "העיתונאי דמיאן פכטר לא הגיע אתמול לעבודה. מכיוון שהוא לא דיווח על כך לממונים עליו, ניסו בכירי האתר ליצור עמו קשר. בהתחלה הוא ענה לטלפון ואמר שהוא בדרך לראות רופא, אך לא ענה שוב לאחר מכן. כמה שעות לאחר מכן כתב בוואטסאפ שהוא בסדר ושאין לו סוללה בטלפון... אנחנו רוצים לציין כי הוא מעולם לא הביע בפנינו כי הוא חש בסכנה וכי למדנו על דבר עזיבתו את המדינה מכלי תקשורת אחרים".

התובע נמצא מת בביתו וזאת כמה ימים לאחר שהאשים את נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר-פרננדס בטיוח חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית ב-1994. ביום מותו התובע אמור היה להתייצב לשימוע בדלתיים סגורות בפרלמנט, בכדי להסביר מהן הבסיס להאשמות מצדו נגד הנשיאה.

ניסמן טען כי הנשיאה פתחה ערוץ חשאי עם איראן כדי לקדם את זיכויים של מחבלים איראנים שהיו שותפים לפיגוע ולפטור אותם מעונש וזאת במטרה לקדם את היחסים המסחריים עם איראן.

בממשלת ארגנטינה האשימו אותו בשקרים והיו מי שטענו כי הוא משרתם של ישראל וארצות הברית בחקירה המדוברת שנמשכת שנים רבות. בממשל דחו את טענותיו נגד הנשיאה.

לפני כמה ימים נרשמה פריצת דרך בחקירת מותו. חוקרי המשטרה מצאו טביעת אצבע וטביעת רגל בדרך גישה צדדית ומוסתרת לדירתו של ניסמן, דרך המובילה לדירתו של שכנו, שוכר שאינו תושב ארגנטינה.

ב-1994 נכנס טרוריסט לבנוני לבניין הקהילה ופוצץ מטען חבלה שהטמין קודם לכן במכונית תופס. הפיצוץ גרם למותם של שמונים וחמישה בני אדם ולפציעתם של מאות. הפיגוע המדובר נחשב לאחד הפיגועים הקשים ביותר שבוצעו נגד יהודים על אדמות ארגנטינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר