הערבים מאשימים:

"החרדים, גונבים כורתים ומוכרים אברי ערבים"

העולם הערבי כמרקחה. ההאשמות שפורסמו תחילה בסקנדינביה כנגד ישראל הקוצרת אברי פלסטינים ומוכרת אותם לכל המרבה במחיר, קיבלה בימים האחרונים תפנית. גל קריקטורות אנטישמי חדש מציף את התקשורת הערבית המציגה את החרדים כגונבי אברי אדם, בעיקר מהערבים. לראות ולא להאמין (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |

העולם הערבי כמרקחה. ההאשמות שפורסמו תחילה בסקנדינביה כנגד ישראל הקוצרת אברי פלסטינים ומוכרת אותם לכל המרבה במחיר, קיבלה בימים האחרונים תפנית כשברבים מכלי התקשורת בעולם הערבי כבר מפנים אצבע מאשימה ישירה לאלו שמבצעים את מלאכת גניבת האברים מן הערבים, ומיהם – החרדים. לא פחות ולא יותר.

גל של קריקטורות ערביות מציגות את ישראל כסוחרת מרכזית בעולם, באיברי אדם, ומי שמוצגים כעושי הכסף הגדול בסחר זה הם כמובן החרדים.

רק לפני שבועות אחדים הופצו בתקשורת המוסלמית ידיעות על קונספירציה יהודית בינלאומית לחטוף ילדים ולהשתמש באיבריהם. אחרי הברווז העיתונאי האנטישמי הזה, מופץ עתה בתקשורת הערבית סיפור החרדים והאברים.

המעניין הוא שהתקשורת הערבית כולה ובכלל זה כלי התקשורת האלקטרוניים, כולל עיתונים בזרם המרכזי, רשתות בלוויין ובלוגים פופולריים, מפיצים את ההאשמות על סמך שמועות של חטיפות באלג´יריה. השמועה, שפורסמה לראשונה על ידי היומון האלג´יראי "אל אכבאר" , טען כי ילדים נחטפו על ידי חבורות בוזזים מרוקאים ואלג´ירים ולאחר מכן נמכרו לישראלים ויהודים אמריקאים, אשר כביכול השתמשו באיבריהם המפורקים למכירה לשם השתלה בישראל ובארצות הברית.

השמועות הללו באו בעקבות מאמר בעיתון השבדי שהאשים לשווא חיילים ישראלים בלקיחת איברים מן הפלסטינים. שמועות דומות לכאורה על לקיחת "איברים" הופיעו על גבי עיתונים בירדן, עומן, איחוד האמירויות הערביות ומדינות אחרות במזרח התיכון, ובהם מתארים קריקטוריסטים חיילים ישראלים ואת ישראל בקטיעת גפיים של הפלסטינים או גניבת איברים למטרות רווח.

השמועות מזכירות את עלילת הדם העתיקה ששימשה במשך מאות שנים לדמוניזציה של העם היהודי.

במצורף כמה דוגמאות של הקריקטורות שהופיעו בשבועות האחרונים בעיתונות הערבית, כפי שעובדו על ידי הליגה נגד השמצה יהודית אשר עוקבת אחר האנטישמיות המוסלמית בתקשורת הערבית.

קריקטורה ארסית שכזאת הופיעה ב"אל וואטאן" של עומאן ובה רואים פלסטיני שוכב בחדר הניתוחי כרות רגל ויהודי חרדי אחד לוקח את גדם רגלו שזה עתה נלקחה ממנו (כשמשקולת החיבור שלא יברח ועליה מגן דוד עוד צמודה לגדם) כשהוא רץ לעבר יהודי חרדי אחר, קטוע רגל וצועק לו, "יש לי רגל בשבילך, כמה אתה משלם"?

בקריקטורה אחרת רואים שניים היושבים ליד השולחן ואוכלים כאשר כלי ההגשה ליין הם עם "דם השהידים". היהודי אומר: "לחיים, למדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים" (הקריקטורה הופיעה ב"אל איתיאחד", באיחוד האמירויות).

בקריקטורה שלישית רואים, יהודי בדמות חרדי עם מגבעת שחורה לראשו ומן דוד עליה, כשהוא בורח מתוך "הלב הפלשתיני" אחרי שגנב משם את הלב שהוצא מתוך "כספת האדם", והנמלט נושא אותה עמו בריצה עם שק על גבו. קריקטורה זאת התפרסמה בעיתון "אל וואטאן" הקטארי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר