דו קיום כלכלי בקלן

החנות היחידה שמוכרת מוצרים כשרים שייכת לאיראני מוסלמי

החנות היחידה בעיר הגרמנית קלן שמוכרת מוצרים כשרים, שייכת דווקא לכאמביז עליזדה, מהגר מוסלמי מאיראן. כך מדווח אתר ה"טיימס אוף ישראל". איך הכל התחיל? רב בית כנסת שאל אותו אם יש לו סוכריות גומי כשרות (חדשות, בעולם)

כאמביז עליזדה בחנות הכשרה היחידה בקלן (צילום: Raphael Ahren באדיבות "טיימס אוף ישראל")

דו קיום כלכלי: גרמניה עלתה בחודשים האחרונים לא פעם לכותרות על רקע ההגירה המוסלמית עמה אירופה מתקשה להתמודד. הסיפור הבא שמגיע מהעיר קלן, אחת הערים הגדולות בגרמניה, מציגה דו קיום מעניין בין יהודים מקומיים ומוסלמי שהיגרו לגרמניה.

באתר "טיימס אוף ישראל" מדווחים כי החנות היחידה בעיר שמוכרת מוצרים כשרים, שייכת דווקא לכאמביז עליזדה, מהגר מוסלמי מאיראן שגילה את הפוטנציאל במכירת מזון כשר.

בקלן מתגוררים כ-5,000 יהודים, שעד לאחרונה נאלצו לנדוד לבלגיה או לפרנקפורט על מנת לרכוש מזון כשר, מה שהפך את התהליך הבסיסי עבורנו של קניית מזון למסובך ויקר. בעיר קיימות אמנם מספר מסעדות כשרות שמייבאות את חומרי הגלם מבלגיה הסמוכה, אך מסעדות, כמו שאתם מבינים, הן לא פתרון עבור תושבים שמבקשים לרכוש מזון כשר לביתם.

קלן, גרים בה כ-5,000 יהודים, אבל רק חנות אחת מוכרת מוצרי מזון כשרים (צילום: שאטרסטוק)

עליזדה, שכאמור היגר מאיראן, פתח קיוסק סמוך לבית הכנסת הגדול בעיר. רב בית הכנסת, שהיה נכנס כל יום לחנות, שאל את עליזאדה באחת הפעמים אם יש לו סוכריות גומי כשרות. עליזאדה ענה כי הוא אינו מכיר את המוצר הכשר, והרב הדריך אותו היכן אפשר לרכוש אותו. לאחר שהחל לייבא את המוצר הכשר, החל עליזאדה ללמוד את הנושא ולמכור מוצרים כשרים

כיום, מייבא עליזדה מוצרי מזון יבשים בעיקר מישראל. בין המדפים בחנותו של האיראני ניתן למצוא מותגים ישראליים מוכרים לצד בשרים וגבינות שמיובאים בעיקר מאנטוורפן שבבלגיה ומאמסטרדם שבהולנד, שם ישנן קהילות יהודיות גדולות ותוססות.

בראיון ל"טיימס אוף ישראל" מספר עליזדה כי למרות שהוא לא חושש למכור בגלוי מוצרים כשרים וישראלים, מאבטחי בית הכנסת הסמוך המליצו לו שלא לפרסם בגלוי את המוצרים הכשרים, זאת לאחר שחנות בית מרקחת סמוכה הותקפה כשהציבה דגל ישראל (יחד עם דגלים נוספים) בחלון הראווה שלה. כיום, הלקוחות שומרי המצוות מגיעים לעליזדה באמצעות פרסום מפה לאוזן בקהילה היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר