שוב טרור בטורקיה

טורקיה: 11 הרוגים ו-70 פצועים בפיגוע טרור

מכונית תופת התפוצצה ליד תחנת משטרה בעיר גזיירה. הפיגוע מיוחס על פי דיווחים מקומיים למחתרת הכורדית שביצעה לאחרונה כמה פיגועים נגד שוטרים טורקים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפיגוע בשבוע שעבר בטורקיה (מתוך ynet)

אחד עשרה בני אדם נהרג ו-70 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת סמוך לתחנת משטרה בעיר גזיירה שבדרום-מזרח טורקיה. לפי סוכנות ידיעות מקומית את הפיגוע ביצעו חברי המחתרת הכורדית, PKK, הנלחמת בשלטון הטורקי אם כי שום ארגון לא קיבל עדיין באופן רשמי אחריות למעשה.

לפני כשבוע נהרגו לפחות שישה בני אדם נהרגו ו-219 נפצעו בפיצוץ שתי מכוניות ממולכדות בתחנות משטרה במזרח טורקיה. שני הפיגועים אירעו בערים ואן ואלזיג. כמה עשרות שוטרים בין הפצועים.

הרשויות בטורקיה טוענות בבטחה כי מי שעומד מאחורי שני הפיצוצים היא "מפלגת העם של כורדיסטן", או המחתרת הכורדית (PKK), שבאחרונה הייתה אחראית לשורה של מכוניות תופת נגד תחנות משטרה וניידות משטרה. רק בשבוע שעבר איים המפקד הבכיר ב-PKK, קמיל באייק, כי לוחמי ארגונו יגבירו את המתקפות נגד כוחות המשטרה בערים הטורקיות. מהמוט וארול, סגן ראש העיר אלזיג, סיפר לערוץ הטלוויזיה "האבר טורק" כי מכוניות רבות שחנו בסמוך לתחנת המשטרה, מבנה בן ארבע קומות, עלו באש בעקבות הפיצוצים. זכוכיות המבנה התנפצו ונזק גדול נגרם למקום.

בעיר ואן נהרגו שלושה בני אדם (שני שוטרים ואזרח) - ו-73 נפצעו (53 אזרחים ו-20 שוטרים) כשמכונית התפוצצה ליד תחנת משטרה. כך נמסר ממשרד המושל המקומי. בפיצוץ מכונית התופת באלזיג, עיר נחשבת למעוז של מפלגת השלטון הטורקית, "מפלגת הצדק והפיתוח" (AKP), ועד כה לא הייתה חלק ממעגל האלימות בין הטורקים לכורדים, נהרגו שלושה שוטרים ו-146 בני נפצעו, 14 פצועים במצב קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר