הטיסה האזרחית לחלל: יהיו ארוחות גלאט?

300 כרטיסי טיסה לשרות החדש נרכשו עד עתה. כל הפרטים על הטיסה האזרחית הראשונה לחלל, וגם: על הקשר הישראלי

ב. ניסני | כיכר השבת |

הפרויקט החלוצי של וירג'ין גלאקטיקס מקבוצת וירג'ין, על הפרטת הטיסה לחלל, יגיע בחודש הבא לשלבי סיומו. ב-7 לדצמבר 2009, במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת, יוסר הלוט מעל החללית הראשונה בהיסטוריה שעתידה להסיע אזרחים פרטיים לחלל. ניתן יהיה להזמין כרטיס טיסה לחלל גם ממדינת ישראל. וככל שהזמן חולף, המחיר רק הולך ויורד.

אנשי הפרויקט מצפים כי חשיפת מטוס החלל "ספייס-שיפ" הולכת להשאיר הרבה פיות פעורים בגלל הטכנולוגיה החדשנית שיושמה בפרויקט. לדבריהם, עיצובו האווירודינמי של כלי הטיס הולך להיראות שונה מכל מה שהיכרנו עד כה, מכיוון שמדובר על כלי הטיס הראשון אי פעם שהורכב כולו מסגסוגת פחמן.

בשולחן הכבוד של הארוע יישבו גם נציגים ישראלים - אנשי חברת "גלקטיק דרימליינס" הישראלית שקיבלה את הזיכיון לשווק את כרטיסי הטיסה לחלל בישראל. החברה מדווחת כי כרטיס הטיסה לחלל יעלה לתייר המאושר כ-200 אלף דולר, כאשר מחצית מהסכום ישולם כפיקדון תמורת שמירת המושב בטיסה היעודית.

"חשיפת החללית מסמלת את הצעד הבא בהפרטת תיירות החלל עבור הציבור הרחב", אומר אלירון ירון, מנכ"ל גלקטיק דרימליינס. "התענוג, שהיה עד היום מוגבל לאסטרונאוטים או לבעלי הון שהרשו לעצמם לשלם 20 מיליון דולר, כעת פתוח ליותר ויותר אנשים. טייסי החלל הראשונים יהנו משלושה ימי הכנה טרום הטיסה והתאקלמות לשינוי בכוחות הכבידה, לאחר מכן ישוגרו אל מחוץ לאטמוספרה במהירות הגבוהה פי 8 ממהירות הקול. עד כה נרכשו כ-300 כרטיסי טיסה ברחבי העולם, וסכום הפיקדונות הכללי ששולם עד כה עומד על 40 מיליון דולר".

"וירג'ין גלאקטיק", חברת בת של קונצרן וירג'ין העולמי בבעלות ריצ'ארד ברנסון, נוסדה ב-2004, בעקבות חזונו של ברנסון להפעיל טיסות חלל מסחריות. עד היום נרשמו לטיסות החלל המסחריות של "וירג'ין גלאקטיק" מעל ל-300 איש ברחבי העולם אשר כבר שילמו מקדמה, ומעל ל-70,000 הביעו את רצונם לטוס בטיסה. הנציגות הישראלית של וירג'ין גלקטיק, גלקטיק דרים ליינס, פועלת בתל אביב בהנהלת איש העסקים אלירון ירון, ועוסקת בשיווק כרטיסי הטיסה לחלל בארץ.

אז אם יש לכם רק 200 אלך דולר מיוותרים, וחשקה נפשכם לראות אותנו מן החלל, מהרו להירשם, לפני שלא יישארו מקומות פנויים...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר