דיווח בארה"ב

ראש ה-FBI ביקש להתנער מטענות טראמפ

ראש ה-FBI יוצא חוצץ נגד טענותיו של הנשיא טראמפ כי אובמה הורה לצותת למטה הבחירות שלו במגדל טראמפ. גורמים נוספים מתנערים מטענות הנשיא (חדשות, בעולם)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב טראמפ. ארכיון (צילום: הבית הלבן)

עימות מתוקשר בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין ראש הבולשת הפדרלית (FBI), ג'יימס קומי שביקש, כך לפי הדיווחים, בסוף השבוע ממשרד המשפטים האמריקני להתנער פומבית מהאשמות של טראמפ כי הנשיא הקודם ברק אובמה צותת לו במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות.

העיתון ניו יורק טיימס שדווח על הדברים לראשונה הביא שני גורמים בכירים שספרו כי קומי טען שדבריו של הנשיא הם האשמות שווא ומרמזות כי ה-FBI עבר על החוק בעת שסייע לכאורה לנשיא לשעבר אובמה לצותת באופן לא חוקי.

משרד המשפטים טרם שחרר הצהרה כלשהי בנושא, ואילו דוברות ה-FBI סירבה להגיב לדיווח.

חבר הקונגרס הרפובליקני דווין נונס אמר אתמול (ראשון) כי ועדת המודיעין של הקונגרס תחקור את ההאשמות של הנשיא טראמפ ולפיהן אובמה הורה לצותת לטלפונים של טראמפ. דובר הבית הלבן שון ספייסר הודיע כי "הנשיא טראמפ מבקש שוועדות המודיעין בקונגרס ינצלו את סמכות הפיקוח שלהן, במסגרת החקירות שלהן על פעילות רוסית, לקבוע אם הרשות המבצעת חרגה מסמכותה ב-2016".

האשמות של טראמפ זכו להכחשות נמרצות בצמרת המודיעין האמריקנית. ראש המודיעין הלאומי לשעבר, ג'יימס קלאפר, אמר כי לא בוצעה שום האזנת סתר לטראמפ.

בראיון לכלי תקשורת מקומי הוסיף קלאפ כי היה יודע אם היה ניתן צו של בית משפט המורה לבצע האזנות למגדל טראמפ ולפי הידוע לו לא ניתן מעולם כזה צו.

ציוציו של הנשיא טראמפ בטוויטר (צילום: צילום מסך)
ציוציו של הנשיא טראמפ בטוויטר (צילום: צילום מסך)

הפרשה החלה עם פרסום ציוץ של הנשיא טראמפ בו טען כי נודע לו שהנשיא לשעבר ברק אובמה הורה לבצע האזנות סתר למטה הבחירות שלו שהיה במגדל טראמפ.

בציוץ שפרסם הנשיא נכתב: "נורא, בדיוק גיליתי שאובמה צותת לי במגדל טראמפ מעט לפני הניצחון. הוא לא מצא כלום. זה מקארתיזם. אני מתערב שעורך דין טוב יכול לבנות תיק גדול מהעובדה שהנשיא אובמה האזין לטלפונים שלי באוקטובר, ממש לפני הבחירות.

"האם זה חוקי שנשיא מכהן יצותת במהלך מרוץ הבחירות? זהו שפל חדש. כמה נמוך ירד הנשיא אובמה כשהאזין לטלפונים שלי במהלך הליך הבחירות הקדוש. זה כמו פרשת ווטרגייט. אדם רע (או חולני)", לשון הציוץ של הנשיא טראמפ.

ציוציו של הנשיא טראמפ בטוויטר (צילום: צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר