המאבק בהגירה

טראמפ יחתום על צו נשיאותי חדש נגד מהגרים

צו ההגירה שוב בכותרות: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי לחתום הערב על צו נשיאותי חדש שיימנע את כניסתם של מהגרים מ-6 מדינות מוסלמיות, מלבד עיראק שהוחרגה מהצו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא, גאה בצו (צילום: הבית הלבן)

הצו הנשיאותי החדש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שצפוי להיחתם הערב, יעצור זמנית את כניסתם של אזרחים משש מדינות בעלות רוב מוסלמי המבקשים לחדש את אשרת השהייה שלהם בארה"ב. כך עולה ממסמך שהועבר למחוקקים בארה"ב.

לפי הצו החדש אזרחי סודן, סוריה, לוב, איראן, סומליה ותימן שאין ברשותם אשרת כניסה לארה"ב לא יוכלו להיכנס למדינה במשך 90 ימים. המשמעות הראשונה היא הסרתה של עיראק מרשימת המדינות האסורות לכניסה לארה"ב.

הצו החדש נעשה בצורה שתמנע את ביטולו על ידי בית המשפט כפי שקרה לצו הקודם שעורר סערה רבתי והביא לבסוף את בית המשפט האמריקאי להקפיא אותו ובעצם להביא בסופו של דבר לביטולו על ידי הממשל והכנת צו נשיאותי חדש כדי להימנע מהצורך בהגשת ערעור והתמודדות מול שופטי בית המשפט העליון האמריקאי.

הצו הנשיאותי של טראמפ היה אמור למנוע את כניסתם של אזרחים מאיראן, עיראק, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן למשך 90 יום ולעצור למשך 120 יום כניסת פליטים מכל מדינה שהיא, למעט כאלה שמגיעים מסוריה, שכניסתם נאסרה ללא הגבלת זמן.

בלימה של כניסת מהגרים לארצות הברית, כצעד לטובת הביטחון הלאומי של ארה"ב, הייתה הבטחת בחירות מרכזית בקמפיין של טראמפ, שבמקור אף הציע לאסור כניסה על כל המוסלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר