לא רק בגנון: תיכונים במקסיקו מציעים הפסקות שינה בין השיעורים

בתי ספר תיכוניים בניו מקסיקו בודקים את השימוש בתאי שינה מיוחדים המאפשרים לתלמידים לנמנם בין השיעורים, כך דווח ב-NBC News. המטרה: לסייע לתלמידים להשלים את מכסת שעות השינה המומלצת (בעולם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הפסקת שינה אינה עוד מנת חלקם הבלעדית של הצהרונים וילדי הגן. בתי ספר תיכוניים בניו מקסיקו בודקים את השימוש בתאי שינה מיוחדים המאפשרים לתלמידים לנמנם בין השיעורים, כך דווח ב-NBC News.

מטרת הניסוי היא לסייע לבני הנוער להשלים את מכסת שעות השינה לה הם זקוקים - על פי המכון הלאומי לבריאות בארה"ב - לצורך תפקוד תקין במהלך היום. המכון מדווח כי בעוד שנת הלילה המומלצת עבור הנערים נעה בין 9 ל-10 שעות, רק שליש מהם ישנים יותר מ-8 שעות ביום.

תא השינה הראשון נרכש בשנת 2008 ותאים נוספים נקנו בשנת 2011 הודות למלגות בריאות הנפש שהתקבלו המדינה. כיום מספר בתי ספר מפעילים חדר מיוחד בו שוכנים תאי השינה, והתלמידים מדווחים כי הגיחות החפוזות שלהם לחדר עוזרות להם להירגע ולהתרכז יותר במהלך השיעורים.

"מבחינה חינוכית, עדיף לנו לשלוח אותם לתא שינה למשך 20 דקות ואז לשלוח אותם חזרה לכיתה, מאשר האופפציה שהם יפספסו חצי יום בגלל העייפות," אמרה סנדי פו, אחות בבית ספר במחוז, לעיתון המקסיקני 'Sante Fe New'."וזה לא עזר רק לילדים עם בעיות שינה, זה עבד גם על ילדים שהיו להם בעיות חרדה, לילדים מחוננים במיוחד שהיתה להם חרדת בחינה, ואפילו מורים שהגיעו לחוצים נכנסו לתוך התאים ויצאו רגועים יותר".

הניסוי, שצבר תאוצה במקסיקו התפרסם במדינות רבות, ובתי ספר רבים ברחבי העולם שוקלים לאמץ את השיטה הזאת. ובכן, אנחנו בהחלט סופרים את השעות עד שהוא יגיע לישראל, ומקווים שזה יקרה קצת יותר מהר מהקצב בו מגיעים אלינו בדר"כ טרנדים מהעולם.

ולהורים שביניכם, שתוהים האם נמנום הוא הדרך הנכונה להעביר בה את הזמן בבית הספר, עליו אתם משלמים במיטב כספכם - הסירו דאגה מליבכם. כי כפי כפי שאמרה לינדה סאמרס, חוקרת שינה באוניברסיטת ניו מקסיקו, בראיון ל-NBC: "למה הם לא בשיעור מדע או מתמטיקה (במקום לישון)? ובכן, הם יכולים להיות, אבל הם לא יקשיבו, הם לא היו יתרכזו, ובדרך הזו לעומת זאת, אנו יכולים לגרום להם לחזור לכיתה וללהיות מרוכזים יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר