מזמן מלחמת העולם

רבבות פונו מביתם לצורך נטרול פצצה ישנה

בפרנקפורט שבגרמניה החלו היום בפינויים של עשרות אלפים, כולל בתי חולים, תחנות משטרה ועוד לקראת ניטרולה מחר של פצצת ענק במשקל 1.4 טון ממלחמת העולם השניה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

צוותים בשירותי החירום של פרנקפורט החלו לפנות במהלך השבת שני בתי חולים בעיר, לקראת נטרול של פצצה גדולה ממלחמת העולם השנייה. כ-60 אלף תושבים צפויים לעזוב את הבתים בראשון בבוקר – הפינוי הגדול מסוגו בגרמניה מאז המלחמה. יותר ממאה מאושפזים בבתי החולים, כולל פגים וחולים בטיפול נמרץ, פונו היום לקראת נטרול הפצצה.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, פינוי נוסף נרשם היום בעיר קובלנץ, אחרי שפצצה במשקל 500 ק"ג ממלחמת העולם השנייה נמצאה השבוע באתר בנייה. כ-21 אלף אזרחים התבקשו לעזוב את הבתים ומקומות העבודה בעיר במערב גרמניה. גם אסירים הועברו למקום מבטחים.

המשטרה המקומית תפרק פצצה בריטית במשקל 1.4 טון. היא התגלתה באתר בנייה במחוז ווסטנד, שבה גרים רבים מעשירי העיר. הפינוי הגדול הוא ברדיוס של 1.5 ק"מ ממקום הפצצה. מלבד שני בתי החולים יפונו גם תחנות משטרה, כבישים, תחנות רכבת תחתית והבנק הפדרלי של גרמניה, שבו עתודות זהב בשווי 70 מיליארד דולר.

לפינוי יש כבר שעה מדויקת, האזרחים נדרשים לפנות את האזור עד שמונה בבוקר. המשטרה אף תגיע לכל בית ותצלצל בפעמון במטרה להבטיח שהתושבים אכן מתפנים. המשטרה תשתמש במסוקים ובמצלמות כדי לוודא שאף אחד לא נשאר באזור. מפקדי המשטרה ושירותי הכבאות בפרנקפורט אמרו שבמידת הצורך הם ישתמשו בכוח, כדי לפנות את התושבים מהאזור שבו תנוטרל הפצצה.

הכבישים באזור יישארו מחר סגורים לפחות שעתיים אחרי נטרול הפצצה, במטרה לאפשר להחזיר את המאושפזים לבתי החולים. העירייה פתחה את המקלטים לרווחת התושבים, ורוב המוזיאונים בעיר מציעים כניסה ללא תשלום מחר בבוקר. חלק ייפתחו מוקדם מהרגיל.

לא מדובר באירוע נדיר במיוחד בגרמניה, מדי שנה נמצאות בגרמניה פצצות במשקל כולל של אלפיים טון, חלקן מתחת לבניינים. בחודש יולי פונה גן ילדים אחרי שהצוות גילה שעל המדף, ליד צעצועי הילדים, יש פצצה ממלחמת העולם השנייה שלא התפוצצה.

את פצצת ה-HC 4000 הענקית הפיל ככל הנראה חיל האוויר הבריטי. במהלך המלחמה נהרגו בגרמניה כ-600 אלף בני אדם בהפצצות של מטוסים בריטיים ואמריקניים - כ-1.5 מיליון טון של פצצות. לפי ההערכה בגרמניה כ-15% מהפצצות שנפלו לא התפוצצו וחלק מהן נקברו עמוק באדמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר