דיווח מהאיטי ההרוסה

שבת בגהינום: על הריסות הבניינים, עטופים בטליתות

חברי משלחת החילוץ של זק"א מדווחים מהאיטי ההרוסה, רגע אחרי אסון האדמה: משימת החילוץ בבניין שהתמוטט כמגדל קלפים, תפילת "שחרית" על ההריסות כשהם מוקפים עשרות מקומיים, והמראות המזעזעים ברחובות: מאות גופות מוטלות בצידי הדרכים (חדשות, בעולם)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
(דנו מונקוטביץ - זק"א באסון בהאיטי)

משלחת זק"א עוברת מאסון לאסון. רגע אחרי שסיימה את מלאכת הזיהוי בהתרסקות מסוקה של משפחת סאבא במקסיקו, נחתו אנשי ארגון החסד בהאיטי. המטרה: סיוע למשלחות החילוץ וההצלה הפועלות באזור האסון הגדול בעולם.

תחילה פנו חברי המשלחת לבניין האוניברסיטה של האיטי, בניין של 8 קומות שקרס תחתיו. שעות ארוכות הם תרו אחר ניצולים כשהם נעזרים בציוד חילוץ של צבא מכסיקו, ובמתנדבי "כדנה" חברי יחידת החילוץ היהודית של מכסיקו. במהלך עבודות החילוץ הצליחו חברי המשלחת לחלץ 8 סטודנטים חיים במצבי פציעה שונים, וזאת אחרי 38 שעות שהם היו לכודים מתחת להריסות.

חילוץ הסטודנטים על ידי משלחת החילוץ של זק"א יצר הד בין יחידות החילוץ שהגיעו להאיטי מרחבי העולם. "פתאום הבנו שיש עוד טעם לנסות ולאתר לכודים", הם אמרו לחברי זק"א.

חברי המשלחת מתארים את השבת כ'גהינום': מאות גופות מוטלות בצדי הדרכים וריח נורא מרחף באוויר. את תפילות השבת קיימו חברי המשלחת על הריסות הבניינים. היה זה מראה סוריאליסטי של יהודים עטופי טליתות מקיימים תפילות שבת על אדמתה הפצועה של האיטי.

מקומיים רבים, שרידים לתופת, הביטו בחברי המשלחת בעיניים מעריצות. הם התאספו סביבם וביקשו לנשק את הטליתות בהם התעטפו.

חברי משלחת זק"א סיפרו שכשהם הגיעו בתפילה לפסוק "המביט לארץ ותרעד", אחזה אותם רעדה בכל חלקי גופם, באמרם שלראשונה הם הבינו וחשו את המשמעות העצומה של התוצאה.

והמזון? בזמן שנותר בין חילוץ אחד למשנהו, סעדו המתנדבים את ליבם מקופסאות שימורים שהביאו מהארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר