ותרעש הארץ

האיטי: האו"ם חדל מלחלץ, הישראלים עדיין ממשיכים

למרות ההחלטה להפסיק את מאמצי החילוץ, מוזעקים מדי פעם הכוחות הישראליים וצוותי חילוץ ממדינות שונות לאתרים ברחבי העיר. משרד הפנים בהאיטי פרסם הלילה כי מניין ההרוגים הרשמי במדינה מוכת האסון עלה והוא עומד על 111,499 בני אדם. הפרטים (בעולם)

שרות גלובס | כיכר השבת |

עשרה ימים לאחר רעש האדמה בהאיטי, בסוף השבוע הודיע האו"ם על הפסקת פעולות החילוץ וההצלה במדינה. בהודעת האו"ם נמסר כי "פעולות הסיוע ההומניטרי למדינה יימשכו וכך גם הפעולות לשיקום המדינה".

למרות ההחלטה להפסיק את מאמצי החילוץ וההצלה, מוזעקים מדי פעם הכוחות הישראליים וצוותי החילוץ ממדינות שונות לאתרים ברחבי העיר ואמש חולצו גם קשישה בת 84 שנלכדה תחת הריסות ביתה וצעיר בן 22 שחולץ על ידי המשלחת הישראלית. במקביל יצאה להאיטי משלחת חילוץ נוספת כדי לטפל בפצועים באי.

משרד הפנים בהאיטי פרסם כי מניין ההרוגים הרשמי במדינה מוכת האסון עלה והוא עומד על 111,499 בני אדם. בהאיטי חוששים כי מניין ההרוגים יגיע ל-200 אלף קורבנות. הרשויות במדינה החלו בהעברת אלפי אזרחים שנותרו ללא קורת גג למחנות אוהלים זמניים מחוץ לבירה פורט-או-פראנס.

"חילצנו אותו בריא ושלם"

אבל למרות הנתונים הקשים יש גם מקום לאופטימיות. הלילה, עשרה ימים לאחר רעש האדמה שפקד את האי, חולצו בחיים מבין ההריסות שני בני אדם. צוות החילוץ של פיקוד העורף בהאיטי הצליח לחלץ את עמנואל ביטו, צעיר בן 22 מבין הריסות ביתו בן השלוש קומות, שקרס סמוך למבנה הנשיאות בבירה. ביטו פונה במצב בינוני ויציב לבית החולים הישראלי לקבלת טיפול רפואי.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך סיור של קציני התנהגות אוכלוסיה בעיר פורט או-פרינס, בראשות סא"ל רמי פרץ, דיווחו להם מקומיים כי יש לכוד חי במבנה באזור. אחרי שהגיעו למקום הזעיקו למקום צוות חילוץ של פיקוד העורף.

רס"ן זוהר משה הגיע עם אנשיו למקום ומספר כי "רופאים אמריקאים וצרפתים לא הצליחו לחלץ את הלכוד והזעיקו את הכוחות הישראליים, שהצליחו להוציאו מההריסות תוך מחצית השעה, באמצעות מנהרה באורך 2.5-3 מטרים, כשהוא בריא ושלם".

כנראה שבמקום בו נלכד היו גם שאריות מזון שאפשרו לגופו לשרוד במשך כעשרה ימים.

שני אחים חולצו בחיים מבין ההריסות

שבוע אחרי רעש האדמה שפקד את האיטי, ולמרות שהסיכוי למצוא ניצולים פחת משמעותית - תושבי האי מוכה האסון מתנחמים בכל זאת בסיפור אופטימי מרגש במיוחד.

צוות אמריקני חילץ ביום רביעי בחיים שני אחים קטנים שנלכדו בין ההריסות במשך שבעה ימים שלמים. "הם הצליחו להפיל בקבוק ולשתות את המים דרך חור", סיפר בהתרגשות אחד המחלצים. לאחר המבצע הדרמטי הועברו שני האחים לבית החולים הישראלי שהוקם בבירה פורט-או-פרינס, כשמצבם מוגדר טוב.

"זה יותר מפלא", פסק רס"ן עודד ביטון, מאנשי משלחת פיקוד העורף בבית החולים הישראלי במקום. "לשרוד בלי מזון, בלב המהומה עם כל הפחד - אין לי איך להגדיר זאת מלבד נס".

אביהם של הילדים ירד על ברכיו וביקש להודות לטיפול המסור של הצוות מישראל . "הרופא הישראלי הציל את הילדים שלי", הסביר האב בהתרגשות. "היו לי חמישה ילדים - איבדתי שלושה, אבל אלוהים הציל לי שניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר