חיפוש אחר עשרות ישראלים שלא יצרו קשר מאז הרעידה בצ´ילה

רעש אדמה עז פקד הבוקר את מרכז צ´ילה וגרם למותם של קרוב ל-60 איש. כאלף ישראלים היו בצ´ילה וכמה עשרות ממש באזור הרעידה המנותק

ב. ניסני | כיכר השבת |
רעידת אדמה (צילום ארכיון: פלאש 90)
בישראל מנסים לברר מה עלה בגורלם של כמה עשרות ישראלים שטיילו באזור בו אירעה הבוקר רעידת אדמה בעוצמה אדירה של 8.3 דרגות בסולם ריכטר.

כאלף מטיילים ישראלים היו בצ'ילה וכמה עשרות מהם ממש באזור הרעידה המנותק מכל קשר. במשרד החוץ בירושלים הופעל מיידית עם היוודע דבר האסון, המוקד המיוחד לשעת חרום, ואלו הגיעו מאות רבות של פניות ממשפחות מודאגות.

משגרירות ישראל בסנטייגו בירת צ'ילה נמסר הלילה, כי לכל השליחים הישראליים הרשמיים במדינה, שלום. באשר למטיילים באזור הרעידה אין בינתיים מידע שכן כל רשתות התקשורת במקום קרסו.

כמה מן הישראלים שטיילו במקום הצליחו בכל זאת ליצור קשר באמצעות רשתות האינטרנט ודיווחו שהיקף הנזקים והפגיעות אינו גדול ואין כלל להשוות בין מה שקרה בהאיטי לפני כחודשיים לבין הפגיעה בצ'ילה שהיתה מצוצמצת בהשוואה לרעידה ההיא.

במרחב הפגיעה של הרעידה התגוררו גם כמה עשרות משפחות יהודיות מקומיות ולא ברור עדיין אם יש נפגעים ביניהם.

משרד החוץ פרסם הלילה הודעה שבה נאמר כי "מדינת ישראל ניצבת לצידם של ממשלת צ'ילה ועמה, ומביעה רגשי סולידריות איתם לנוכח רעידת האדמה הקשה שפקדה את ארצם. ישראל מבקשת לשלוח את תנחומיה למשפחות הנפגעים ומחזקת את ידיהם של כל תושבי צ'ילה בשעת מבחן זו".

שגריר צ'ילה בישראל שנשאל אמש על ידי גורמים ממשלתיים בירושלים אם ארצו זקוקה לעזרה, אמר כי השלטונות בארצו משתלטים על המצב, בתי החולים וגורמי ההצלה שם פועלים בהיקף מלא ובשלב זה אין להם כל צורך בסיוע מיוחד מן החוץ.

בעקבות רעידת האדמה היו התרעות על אפשרות שלפגיעת כלי צונאמי בחופים שונים באוקייאנוס, אך מן הידיעות הראשוניות התברר שהגלים היו בגובה נמוך והנזקים שגרמו עד כה לא היו משמעותיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר