ממשיכים במרדף

מלזיה מציגה: תמונה חדשה של "המחסל"

משטרת מלזיה הפיצה במסיבת עיתונאים שערכה, תמונה חדשה של אחד החשודים בחיסולו של מהנדס חמאס, פאדי אל-בטש בסוף השבוע. הלווייתו תיערך בעזה הערב (בעולם)

מפקד המשטרה עם התמונה החדשה (צילום: משטרת מלזיה, מתוך ynet)

המלזים ממשיכים בחיפושים הנרחבים אחר המתנקשים במהנדס הפלסטיני, פאדיאל בטש שחוסל במהלך סוף השבוע שעבר על ידי שני אלמונים. במלזיה מאמינים ששני החשודים שקלסתרון שלהם הופץ, עדיין נמצאים במדינה, אך מתקשים לזהותם.

הבוקר (רביעי) המשטרה המקומית פרסמה תמונות חדשות של אחד המתנקשים. בתמונה נראה החשוד בעל עור בהיר עם שיער כהה וזקן צרפתי.

על פי הדיווחים, שני המתנקשים רכבו על אופנוע כבד מדגם קווסאקי, ירו לפחות 14 כדורים בפאדי אל-בטש מחוץ לדירתו, והוא נהרג במקום. האופנוע נמצא נטוש באגם המרוחק כתשע דקות נסיעה מהמקום. כך מסר מפקד המשטרה מוחמד פאוזי חרון לכתבים. לדברי המלזים, המתנקשים נכנסו למלזיה בסוף ינואר, אך לדברי מפקד המשטרה עדיין לא ברור מהיכן הגיעו: "אנחנו מאמינים שהם עדיין במדינה", אמר, "עלינו לזהות אותם, אך אנו חושדים שהם השתמשו בזהות מזויפת כשנכנסו או כשהיו פה".

תחילה פרסמו הרשויות במלזיה תמונות של החשודים שעובדו במחשב לפי עדי ראייה שתיארו אותם כ"בנויים היטב ובעלי עור בהיר, כנראה מהמזרח התיכון או מאירופה". מפקד המשטרה תיאר את החיסול כ"עבודה מקצועית מאוד", אף סירב להגיב לדיווחים שהמוסד היה מעורב במעשה, דיווח שלא זכה לשום בדל הוכחה או אימות.

סגן ראש ממשלת מלזיה אחמד זחיד חמידי, אמר כי להערכתו החשודים הם אירופים הקשורים לסוכנות ביון זרה. אך בחמאס שהודה כי אל בטש היה מאנשיו ובני משפחתו של המהנדס האשימו את המוסד בחיסולו, אבל במשטרת מלזיה הבהירו כי אין להם מידע מי אחראי להתנקשות.

כיממה לאחר החיסול של אל בטש, שלטונות מלזיה ערכו מסיבת עיתונאים ובה ביקשו את עזרת הציבור בחיפוש אחרי המחסלים. "אנחנו צריכים קצה חוט. אנחנו צריכים סיוע מהציבור", אמר מפקד משטרת מלזיה מוחמד פוזי הארון, "ואנחנו מבקשים מכל מי שיש לו מידע מסוים לפנות אלינו". לדבריו, "עד כה לא הצלחנו לומר אם כוחות חיצוניים מעורבים בחיסול. תשאלנו את בני המשפחה והבטחנו את שלומם. מה שאנחנו צריכים הוא קצה חוט".

על פי ההערכות אל-בטש חוסל על רקע האפשרות שסייע לחמאס בפרויקט כלי הטייס הבלתי מאוישים שלו ברצועת עזה באמצעות התמחותו בתחום זה שהארגון רואה בו חלק מהאסטרטגיה החדשה שלו.

גופתו של המהנדס הפלסטיני אמורה להגיע הערב לרצועת עזה דרך מצרים, לאחר טקס בקואלה לומפור בירת מלזיה, כך מסר לסוכנות הידיעות רויטרס השגריר הפלסטיני במלזיה, אנואר אל-ארה. במידה וגופתו תוכנס אכן דרך מצרים, ישראל תתקשה לעצור את הכנסתו לעזה והפיכת הלווייתו לאירוע ציבורי גדול כנגד ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר