בניגוד להצהרת נתניהו

שר החוץ הירדני: לא ננהל משא ומתן על הריבונות בנהריים

השר הוסיף כי אם יהיו התייעצויות על השטחים - הן יעסקו באופן שבו הנספחים בנוגע לנהריים וצופר יבוטלו • המשמעות: נהריים ומובלעת צופר ישובו לריבונות ירדנית (בעולם)

מלך ירדן, עבדאללה (צילום: shutterstock)

שר החוץ של ירדן, אימן אל-ספדי, התייחס הערב (שני) להחלטת המלך עבדאללה שלא להאריך את תוקפו של נספח שטחים מהסכם השלום עם ישראל, ואמר כי ירדן לא קיבלה כל בקשה מישראל להתחיל בהתייעצויות בנושא - כך מדווח Ynet.

הדברים באים לאחר שאתמול (ראשון) התייחס נתניהו להודעה הירדנית על ביטול חלק מהסכם השלום והחזרת שטחים לריבונותה: "בהסכם השלום ירדן שמרה לעצמה את האופציה לקבל לידיה את השטח בנהריים ליד הירדן, ואת מובלעת צופר בערבה. נמסר לנו היום שהיא מבקשת לממש את האופציה הזאת בשנה ה-25".

"ניכנס איתם למשא ומתן על האפשרות של הארכה של ההסדר הקיים, אבל אין ספק, בראייה כוללת, שההסכם כולו הוא נכס חשוב, חשוב ויקר לשתי המדינות ומצטרף לשלום עם מצרים שאותו כונן בגין", אמר נתניהו.

גבול ישראל-ירדן בנהריים (צילום: שאטרסטוק)

לפי ראש הממשלה, "שני הסכמי השלום מתלבטים כעוגנים מרכזיים של יציבות אזורית. בנוסף, הם מרחיבים את הקשרים עם עוד מדינות ערביות שמדינות שישראל איננה אויב שלהן".

אלא שבראיון לטלוויזיה הירדנית, הבטיח שר החוץ, אימן אל-ספדי, כי לא ינוהל משא ומתן עם ישראל על ריבונות השטחים, ואם יהיו התייעצויות שכאלה - הן יעסקו באופן שבו הנספחים בנוגע לנהריים וצופר יבוטלו. משמעות ההחלטה היא, שתוך שנה ישוב שטח נהריים ומובלעת צופר לריבונות ירדנית.

ירדן הודיעה לישראל למעשה, כי החליטה לבטל נספח זה להסכם שלום. אותם אזורים הועברו ב-1994 לריבונות ירדנית, אך עם זכויות שימוש מיוחדות לישראל למשך 25 שנה. אזור נהריים הוגדר כשטח בבעלות ישראלית, ועם אפשרות מעבר לחקלאים ותיירים לשטח זה. משנה זו נפתחה נהריים למעשה למבקרים ישראליים, תחת הכינוי "אי השלום". חקלאים ישראלים עיבדו את האדמות במשך שנים רבות, ובעקבות ההודעה ישראל תיאלץ להחזירן לירדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר