'גר' קונסרבטיבי

שחור: נשאתי ספר תורה והותקפתי בידי המון חסידי

יהודה וובסטר, אפרו-אמריקני שגויר בגיור קונסרבטיבי, עוסק בהפקת אירועי בר-מצווה, ובשל כך הוא נצפה בקראון הייטס נכנס לתוך מונית כשבידו ספר תורה - מה שככל הנראה עורר חשד (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: shutterstock)

מקרה חריג ומצער דווח בקראון הייטס שבברוקלין, ניו יורק. בעל המעשה, יהודה וובסטר, מעיד על התקרית המביישת שחווה לדבריו בשבוע שעבר.

וובסטר הוא תושב קראון הייטס ממוצא אפרו-אמריקני, שבילדותו גוייר עם משפחתו במוסדות קונסרבטיביים, ואינו חובש כיפה. הוא פעיל חברתי, ועוסק מדי פעם בארגון טקסי בר מצווה.

לצורך אותם טקסי בר-מצווה, הוא נוהג לשכור ספר תורה מחנות יודאיקה מקומית, על מנת שנערי הבר מצווה יוכלו לעלות לתורה ביום הגדול. כך יוצא שספרי התורה מאוחסנים בביתו, שבמרכז השכונה - שד' איסטרן פארקווי פינת שד' קינגסטון.

לאחר בר מצווה שאירע בשבוע שעבר, עשה וובסטר את דרכו כדי להשיב את ספר התורה. "יצאתי מהבית כשבידי הספר, לעבר מונית שהזמנתי. לפתע ניגש אלי אדם חסידי, ושאל בתקיפות לאן אני הולך עם ספר התורה", הוא מספר.

"אמרתי לו לעזוב אותי. המשכתי לצעוד, וחסיד נוסף ניגש אלי ודרש ש'אסביר את עצמי'. הדבר חזר על עצמו עם נהג מכונית שחקר אף הוא". וובסטר נכנס בשלב זה למונית, וקיווה שלאחר שיצאו מהרחוב הסיוט ייגמר.

בתי מגורים בקראון הייטס (צילום: שאטרסטוק)

אלא שלפני שהצליחו לעזוב את הרחוב, הגיעה מכונית פרטית שבה נהג חסידי, ועקפה את המונית שלהם, כשהיא מונעת את התקדמותם.

בתוך דקות הופיעו במקום חסידים עם מכשירי קשר, שנראו כמו מתנדבי אחד מארגוני השמירה החרדיים, והחלו למלמל לתוך המכשירים: "ספר התורה נמצא במושב האחורי!". עשרות חסידים החלו מקיפים את המונית, מצלמים ומתעדים.

לא סייעו הניסיונות להסביר, כי הספר בדרכו לחנות היודאיקה וכי יהודה וובסטר אינו גנב אלא מארגן טקסי בר מצווה.

"לעולם לא הייתי מאמין שאומר זאת: משטרת ניו יורק הצילה את המצב", כותב וובסטר. לדבריו, "השוטרים יכלו להמשיך עם גזענות וגישה אנטי-שחורה, אבל הם דחו את הטענה שאני צריך 'להסביר את עצמי'. הם גירשו מהמקום את כל המכונית שחסמו אותנו, ונתנו לנו לעזוב את המקום - לזעמם של החסידים שהמשיכו לצלם אותי ואת נהג המונית".

"לא אשקר אם אומר שאני חושש מעט על בטחוני", כותב וובסטר בעמוד הפייסבוק שלו. לדבריו, יומיים לאחר התקרית פנה לאחד משכניו שדרש ממנו אז 'הסברים', והציע לו להשתתף בישיבה שבה ידונו נציגי כל הקהילות בדינאמיקות שביניהן, אך עד כה לא קיבל תשובה.

יהודה וובסטר (צילום מתוך פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר