דיווחים בארה"ב

הנסיגה האמריקנית מסוריה תמשך 4 חודשים

לאחר הסערה שהתעוררה עם הודעתו של טראמפ על הנסיגה האמריקנית מסוריה, כעת נראה שמדובר בתהליך איטי יותר מהמתוכנן שיארך ארבעה חודשים ובצורה מבוקרת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השמועות של סוף השבוע על שינוי במודל הנסיגה של ארה"ב מסוריה, מקבלות גם מידע מדויק יותר. על פי הדיווח בעיתון ה'ניו יורק טיימס', שמסתמך על שני גורמי ממשל בארה"ב, הנסיגה האמריקנית תארך 4 חודשים ותיעשה בהדרגה כדי למנוע זעזועים באזור.

לפי הדיווח, הנשיא אמר דברים דומים למפקד הכוחות האמריקניים בעיראק בביקור פתע שערך במדינה בשבוע שעבר. על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית הביקור בעיראק שינה מעט את דעתו של הנשיא על הנושא והוא הבין את הנחיצות לפעול בצורה מתונה יותר.

אתמול כתב הנשיא בטוויטר שלו כי הנסיגה תהיה אטית, אם כי לא ציין את הפרטים המדויקים: "אם מישהו חוץ מדונלד טראמפ היה עושה את מה שאני עשיתי בסוריה, שהייתה שקועה בבלאגן של דאעש כשהתמניתי לנשיא, הוא היה הופך לגיבור לאומי. דאעש נעלם ברובו, ואנחנו מחזירים באיטיות את חיילינו הביתה אל משפחותיהם, ובאותו זמן נלחמים בשאריות של דאעש".

כזכור, הודעתו של טראמפ על הנסיגה האמריקנית מסוריה עוררה סערה וחששות גם בישראל, אם כי הרמטכ"ל הדגיש כי בכל מקרה האמריקנים לא סייעו ישירות לפעילות ישראל בסוריה וחיל האוויר הישראלי פעל באופן עצמאי במדינה.

שלשום התייחס לנושא הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם, שנחשב לרוב לבעל ברית של הנשיא ולתמוך ישראל. גרהאם התנגד בתחילה נחרצות להחלטתו של הנשיא לסגת מסוריה, אך לאחר מפגש עם הנשיא בבית הלבן אמר כי טראמפ הרגיע אותו וכי הוא "מרגיש הרבה יותר טוב".

"דיברנו על סוריה, הוא אמר לי כמה דברים שלא ידעתי ושגרמו לי להרגיש הרבה יותר טוב בנוגע למה שאנחנו הולכים לעשות בסוריה", אמר גרהאם לתקשורת בתום הפגישה. הוא הוסיף, כי "עדיין יש לנו כמה חילוקי דעות, אבל אני יכול להגיד לכם שהנשיא חושב לעומק והרבה זמן על סוריה – איך להסיג את הכוחות שלנו אבל במקביל להשיג את האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלנו".

"אני חושב שאנחנו מאיטים את זה בצורה חכמה", אמר גרהאם והוסיף: "אני חושב שהנשיא מחויב מאוד לוודא שכאשר אנחנו עוזבים את סוריה דאעש כבר הובס לחלוטין".

אתמול כתב גרהאם בחשבון הטוויטר שלו, כי הנשיא טראמפ "יוודא שכל נסיגה מסוריה תיעשה בצורה שתבטיח שדאעש יושמד לחלוטין; שאיראן לא תוכל לקחת את מקומו ושבעלי בריתנו הכורדים יהיו מוגנים".

בתוך כך, היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ון בולטון, צפוי להגיע בסוף השבוע הבא לישראל ולטורקיה כדי לדון בתוכניות של טראמפ עם בעלות הברית של ארה"ב.

כזכור, בשבוע שעבר טען הכתב החרדי בבית הלבן, ג'ייק טורקס, על פי מקורות שנותרו אנונימיים, כי ישראל היא זו שביקשה מטראמפ להסיג את כוחותיו כדי לאפשר לה מרחב פעולה גדול יותר כנגד חיזבאללה. הדברים לא אושרו על ידי אף גורם רשמי ונותרו בגדר שמועה בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר