דו"ח 2018

האנטישמיות שוברת שיא: 13 יהודים נרצחו

משרד התפוצות חושף לראשונה את ממצאי דו"ח האנטישמיות 2018: 13 יהודי נרצחו בשלושה פיגועים אנטישמים; 70 אחוז מההסתה ברשת היא אנטי ישראלית | עיקרי הדו"ח (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לרגל יום השואה הבינלאומי אשר מצוין היום (ראשון) הציג שר התפוצות נפתלי בנט בישיבת הממשלה את דו"ח המגמות והתקריות האנטישמיות לשנת 2018 ואת פעילות משרדו.

מנתוני הדו"ח עולה כי השנה נרשם שיא במספר הנרצחים היהודים במתקפות אנטישמיות מאז פיגועי ארגנטינה (בשנות ה-90) כנגד הקהילה היהודית, כאשר 13 יהודים נרצחו בשלושה פיגועים אנטישמים.

עוד עולה כי נרשם שיא גם באנטישמיות ברחוב וברשת, כאשר אנטי ישראליות היא 70% מההסתה. שיאי ההסתה - העברת השגרירות האמריקאית לירושלים וצעדות השיבה.

בשונה מהשנים הקודמות, האלימות האנטישמית מובלת על ידי ניאו נאצים ודוגלי עליונות לבנה.

בצרפת, לאחר שנתיים של ירידה במספר התקריות האנטישמיות, במסגרת "התוכנית הממשלתית למאבק בגזענות ואנטישמיות", שינוי בפריסת הכוחות הובילה לעלייה של 69% בתקריות.

האנטישמיות בבריטניה נשמרת ברמות שיא; האנטישמיות במפלגת הלייבור גורמת לחששות הקהילה היהודית בנוגע לעתידה בממלכה.

מסקר שערך האיחוד האירופי עולה כי 85% מיהודי אירופה סבורים שאנטישמיות מהווה בעיה במדינותיהם, 89% סבורים שהאנטישמיות התחזקה במדינותיהם בחמש השנים האחרונות ו-38% שקלו או שוקלים להגר על רקע העלייה באנטישמיות והירידה בביטחון האישי. עוד הראה הסקר כי 80% מהתקריות האנטישמיות אינן מדווחות.

הגדרת האנטישמיות שנתקבלה ב- IHRA (כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכר השואה) הפכה לסטנדרט בין-לאומי שביטויים ומעשים אנטישמיים נבחנים לפיו. ההגדרה אושררה השנה על ידי 6 מדינות נוספות, סה"כ עד היום אשררו את ההגדרה 12 מדינות בינהן: ישראל, בריטניה, אוסטריה, סקוטלנד, רומניה, גרמניה, בולגריה, ליטא, הרפובליקה של מקדוניה, הולנד, סלובקיה ומולדובה.

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, אמר כי "מדינת ישראל היא מדינה בטוחה וחזקה, כוח עליון במאבק בטרור, ואחריותה לסייע למיליוני אחינו ואחיותינו שבתפוצות אל מול פשעי אנטישמיות הולכים וגוברים".

עוד הוסיף השר בנט כי "שנת 2018 היתה שנת שיא בנוכחות האנטישמית ברחוב, ברשת ובזירה הפוליטית ברחבי העולם, במהלכה נרשם המספר הרב ביותר של נרצחים יהודים מאז שנות ה-90 בשלושה פיגועים שונים. משרד התפוצות ימשיך לפעול לבניית גשרים עם יהודי העולם, ולמיגור האנטישמיות באפיקים משפטיים, דיפלומטיים והסברתיים. דווקא השבוע, בו אנו מציינים את יום השואה הבינלאומי, אני קורא לממשלות העולם - עשו מעשה, מגרו את האנטישמיות בקרבכן ונקטו יד קשה אל מול שנאת יהודים".

מארגון 'מוזאיק יונייטד', ארגון שהוקם על ידי ממשלת ישראל במטרה לחזק את הקשר לישראל ואת הזהות היהודית בקרב צעירים יהודים ברחבי העולם, בשותפות עם יהדות התפוצות ועם ארגונים יהודים מובילים נמסר בתגובה לדו"ח: "האנטישמיות המתגברת והביקורת המתעצמת נגד ישראל פוגעות לא רק בתדמיתה של המדינה וקשריה עם מדינות אחרות אלא גם בחוסנה של יהדות התפוצות. בעידן הנוכחי, צעירים יהודים רבים פוגשים את מדינת ישראל רק במקרים של הפגנות להחרמתה בקמפוסים ברחבי העולם, או באמירות אנטישמיות ברשת. פעולות הדה לגיטימציה לישראל עלולות להוביל לירידה בתמיכת יהדות התפוצות בישראל וכתוצאה מכך, להיחלשות החוסן הישראלי ובכך להוות סכנה ממשית לעם היהודי. אנו חייבים לראות את נתוני דו"ח האנטישמיות כנורה אדומה ולהמשיך לפעול בקרב סטודנטים יהודים לחיזוק הקשר שלהם לישראל וזהותם היהודית."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר