"למגר את האנטישמיות"

צפו בתיעוד: רגע המעצר של הדוקר ממונסי

תומאס גרפטון, שפרץ לבית האדמו"ר מקאסאן חמוש במצ'טה ודקר את הנוכחים עד שנמלט, נאשם בחמישה ניסיונות רצח וסעיף אישום אחד של פריצה. צפו ברגע המעצר (אקטואליה)

(צילום: מצלמות אבטחה, CRIME STOPPERS)

תומאס גרפטון בן ה-37 שפרץ למסיבת חנוכה בביתו האדמו"ר מקאסאן חמוש במצ'טה ודקר את הנוכחים עד שנמלט, נאשם בחמישה ניסיונות רצח וסעיף אישום אחד של פריצה.

בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה רגע מעצרו של גרפטון, במנהטן, על-ידי המשטרה, לאחר שאחד התושבים במונסי רשם את לוחית הזיהוי של הרכב עמו הוא נמלט.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב אמש בטוויטר: "המתקפה האנטישמית במונסי, ניו יורק, בערב השביעי של חנוכה אמש, היא מחרידה. על כולנו להתאחד כדי להלחם ולמגר את האנטישמיות המרושעת".

הלילה, השתתף ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, בהדלקת הנר השמיני של חנוכה ואמר כי לא יקבל תקיפות נגד הקהילה היהודית.

כזכור, באירוע הקשה נפצעו 15 בני אדם, חמישה במצב קשה והיתר במצב קל. הפצוע הרשה ביותר, נדקר שש פעמים לאחר שלא הצליח להימלט מהמקום.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואמו, ביקר אתמול בביתו של האדמו"ר והגדיר את האירוע כ"אירוע טרור". קואמו אמר כי "מדובר בסרטן בגוף הפוליטיקה האמריקנית. חוסר הסובלנות, הבורות ושבירת החוק על בסיס דת ואמונות. מדובר באמריקנים הפועלים בטרור נגד אמריקנים אחרים".

בתוך כך, קבוצת צעירים יהודים בקהילה במונסי, הצהירו בשיחה עם "חדשות 12", כשהם חמושים בנשק, כי "אי אפשר לסמוך על המשטרה" והבהירו כי יגנו על הקהילות היהודיות בכוחות עצמם.

בשיחה עם הכתבת יונה לייבזון אמר אחד מהם כי "זה היהודי המודרני, היהודי החמוש. לפני שנתיים התגייסתי לצה"ל כדי ללמוד להשתמש בנשק ולהתאמן - ועכשיו כשחזרתי אני מלמד את חבריי ואנחנו מתארגנים כדי לעשות זאת באופן קבוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר