הפריצה לשגרירות בבגדד

ארה"ב שולחת חיילים לאזור; טראמפ: "לא רוצה מלחמה"

לאחר שליחת חיילי המארינס להגנה על השגרירות בבגדד, בירת עיראק, שולחת ארה"ב 750 חיילים נוספים למזרח התיכון. הנשיא טראמפ הביע תקווה שלא תפרוץ מלחמה עם איראן (חדשות, בעולם)

חיילי המארינס (צילום: שאטרסטוק)

750 חיילים של הצבא האמריקני יישלחו מיידית למזרח התיכון, כך הודיע הלילה (רביעי) שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, וזאת בתגובה למהומות בבגדד, בירת עיראק, בשיאן פרצו המונים למתחם שגרירות ארה"ב.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהאשים את איראן כמי שאחראית למהומות שפרצו איים כי היא "תישא באחריות" לכך, אך עם זאת אמר שאינו צופה שתפרוץ מלחמה עם איראן.

שר ההגנה אספר ציין הלילה כי מלבד כוחות המארינס שנשלחו להגן על צוות השגרירות האמריקנית, הוא אישר את פריסת גדוד חי"ר מכוח התגובה המיידי של דיוויזיה 82 המוטסת.

המהומות בעיראק (צילום: מתוך טוויטר)

אספר העריך כי בימים הקרובים יישלחו כחות נוספים ואמר כי "פריסת הכוחות הינה פעולה הולמת וזהירה שננקטת בתגובה לרמות האיום הגוברות על אנשי ומתקני ארה"ב, כפי שראינו בבגדד".

בכלי התקשורת דווח בשם גורמים אמריקנים כי החיילים כבר עושים את דרכם לאזור והם יוצבו תחילה בכווית. לדבריהם, ניתן לשלוח עד 4,000 חיילים לאזור בתוך מספר ימים. כיום, מוצבים יותר מ-5,000 חיילים בעיראק.

הלילה שוחח טראמפ עם כתבים באחוזתו מאר א-לאגו שבפלורידה ואמר כי לוחמי המארינס התמודדו היטב עם המהומות בשגרירות. הנשיא נשאל על האפשרות שתפרץ מלחמה עם איראן ואמר: "האם אני רוצה? לא. אני רוצה שיהיה שלום, אני אוהב שלום, ואיראן צריכה לרצות שלום יותר מכולם. אז אני לא רואה את זה קורה".

אתמול התפרעו אלפים מחוץ לשגרירות האמריקנית, מרביתם תומכי המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, וזאת בתגובה למתקפה האמריקנית בתחילת השבוע, על חמישה בסיסים בעיראק ובסוריה, בה נהרגו 25 לוחמי "גדודי חיזבאללה", שהיא מיליציה פרו איראנית - בתגובה לירי רקטות על בסיס עיראקי בשבוע שעבר שבה נהרג אמריקני.

התקיפה האמריקנית בעיראק (צילום: הפנטגון)

המתפרעים השליכו אבנים על מתחם השגרירות וקראו "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל". חלק מהמתפרעים הצליחו לפרוץ למתחם אך נמנע מהם להגיע אל הבניין המרכזי. אנשי הצוות האמריקני פונו מהמקום ולא נפגעו.

"איראן הרגה אזרח אמריקני ופצעה רבים", כתב אתמול נשיא ארה"ב טראמפ. "אנחנו הגבנו בתקיפות, וכך נעשה תמיד. עכשיו איראן עומדת מאחורי ההתקפה על שגרירות ארה"ב בעיראק. הם יישאו במלוא האחריות. בנוסף, אנחנו מצפים מעיראק להשתמש בכוחותיה כדי להגן על השגרירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר