מתפשט בעולם

הווירוס הסודי והקטלני הגיע מסין לארה"ב

מקרה ראשון של הווירוס הסיני המסתורי זוהה בארה"ב, במדינת וושינגטון • בסין, המחלה כבר גבתה את חייהם של ארבעה אנשים, ובישראל נערכים עם הנחיות לטסים לסין (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב צפוי להודיע הערב (שלישי) על מקרה ראשון של הווירוס המסתורי והקטלני שהתגלה בסין, שהגיע לארה"ב.

מקור אמריקאי אמר לרשת CNN כי מדובר באזרח אמריקאי שנדבק בווירוס המסתורי והביא אותו איתו אל ארה"ב, למדינת וושינגטון.

הרשויות בסין הודיעו הלילה, על מקרה מוות רביעי מהווירוס המסתורי הגורם לדלקת ריאות קשה. בהודעה נמסר שגבר בן 89 מת ביום ראשון לאחר שהתקשה לנשום בעיר ווהאן שבמרכז המדינה, בה החלה המגיפה.

יותר מ-200 בני אדם נדבקו עד כה בנגיף ועל פי הערכות רופאים בריטיים מדובר במספרים גבוהים הרבה יותר שהסינים ככל הנראה מסתירים.

הווירוס שהתגלה כאמור בעיר ווהאן התפשט בימים האחרונים ויצא מהעיר אל ערים נוספות. עד כה נרפאו מהמחלה 25 איש, אולם היתר עדיין מאושפזים, כשהטיפול שניתן הוא תמיכתי בלבד: השגחה, מתן חמצן או אנטיביוטיקה למניעת זיהומים חיידקיים משניים לדלקת הוויראלית לה גורם הנגיף.

מחוץ לסין, דווחו עד עתה שלושה מקרי הדבקה: האחד של נוסע שטס לתאילנד, השני של אדם שטס ליפן והשלישי של חולה שהגיעה לדרום קוריאה. כל הנדבקים הגיעו מהעיר ווהאן בסין והושמו בבידוד.

על פי ההערכות הרופאים המחלה נגרמת מנגיף ממשפחת ה"קורונה-וירוס", שגם מחלת ה-SARS נגרמה ממנה. במשפחה זו ידועים 6 זנים הפוגעים בבני אדם, והזן החדש שהתגלה הוא השביעי במספר. הווירוסים ממשפחה זו שכיחים מאוד בבעלי חיים שונים. רק במקרים חריגים מאוד הנגיפים עוברים מבעלי החיים לבני אדם כשהמדענים סבורים שהחולים נדבקו במחלה בשוק בעלי החיים בעיר ווהאן.

(צילום: משרד הבריאות)

ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידימיולוגיה שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה כי "בינתיים אנחנו ממליצים לכל הנוסעים ליווהאן להימנע ממגע עם בעלי חיים חיים או מתים, ולהימנע מלשהות בשווקים של בעלי חיים".

"בנוסף, אנו ממליצים להימנע ממגע הדוק עם אנשים שחולים במחלה נשימתית, ולשמור על היגיינה", הוסיפו במשרד הבריאות.

היא ציינה עוד, "משרד הבריאות עומד בקשר עם ארגון הבריאות העולמי, עם המרכז האמריקני לבקרת מחלות, ועם המרכז האירופאי לבקרת מחלות בשביל לקבל הערכת מצב מדויקת וההנחיות תהיינה בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר