נאבקים באנטישמיות?

אוקראינה: נעצר משחית אנדרטת השואה

המשטרה המקומית מסרה כי לאחר מעקב אחר מצלמות האבטחה הם עצרו את החשוד בהשחתת האנדרטה לזכר נרצחי השואה בעיר קריבוי-רוג שבאוקראינה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האנדרטה שהושחתה (צילום: מתוך טוויטר)

האוקראינים מתאמצים להוכיח, כי הם נאבקים באנטישמיות בארצם, אמש (שלישי), דווח בתקשורת האוקראינית, כי נעצר מי שהשחית בתחילת השבוע את האנדרטה לזכר 15 אלף נרצחי השואה בעיר קריבוי-רוג במחוז דניפרופטרובסק שבאוקראינה.

מפקד המשטרה המקומי סרגיי לוקשוב מסר לתקשורת, כי המשטרה איתרה את החשוד באמצעות בחינת צילומי וידאו של מעל 50 מצלמות מעקב כדי לעלות על זהותו. לטענת המשטרה המקומית, המניע למעשה הוא השחתת רכוש (ונדליזם) בלבד.

הרב לירון אדרי שליח חב״ד ורב העיר קריבוי-רוג, טוען בשיחה עם 'כיכר השבת', כי בכללות אין באוקראינה אנטישמיות מובנית וגלויה המופנית לקהילות או ליהודים פרטים בצורה ממוסדת. אך מאידך יש ואף הוגברה ברשתות החברתיות, ובין חברים ובבתים אנטישמיות, שהתעצמה לאחר בחירת הנשיא היהודי, ולדימיר זלנסקי, שאף מתגורר בעיר קריבוי-רוג כמה רחובות ממיקום האנדרטה.

"לראיה בעיר שלי מעולם לא סבלו מהצקות אף לא קלות שהופנו במתכוון לקהילה ולמוסדותיה והנה מאז בחירת הנשיא זה כבר האירוע השני", אומר הרב אדרי.

הרב מציין, שבשני המקרים בעירו התוקפים אינם בעלי מעמד חברתי כל שהוא. "הראשון אך יצא מבי״ח לחולי נפש (ומייד לאחר האירוע הוחזר אליו לזמן בלתי מוגבל) והשני נרקומן זוטר שבילה מעט במעצרים חוזרים ונשנים על עבירות רכוש קלות".

היום מתקיים בישראל אירוע ענק לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ וגם הפרלמנט האוקראיני, או בשמו המקומי ה'וורחובניא ראדה', אירח ביום חמישי האחרון לראשונה בתולדותיו, אירוע לציון יום השואה הבינלאומי ו-75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה.

טקס 75 שנה לשחרור אושוויץ בפרלמנט האוקראיני. צילום: Ian Dobronosov

האוקראינים טוענים, כי הם נאבקים באנטישמיות בארצם, זאת לצד הטענות של ישראל כי הם במקביל פועלים להאדרת שמם של משתפי פעולה עם הנאצים - אנשי צבא אוקראינים שזוכים לטקסים ולאנדרטאות לזכרם.

הגאון הרב יעקב דב בלייך, רבה הראשי של אוקראינה, התייחס בשיחה עם 'כיכר השבת' להשחתת האנדרטה ואמר, "אוקראינה לוקה בבורות בכל הנוגע ללימודי ההיסטוריה בכלליות ובמיוחד בהוראת השואה. זה מזעזע בגלל שאנו יודעים שלא רק היהודים היו אלו שסבלו במהלך השואה באוקראינה. אך למרות זאת האוקראינים אינם רואים את השואה כחלק מההיסטוריה "שלהם". הוראת השואה צריכה וחייבת להשתנות כבר בבתי הספר".

"אני חושב שזה הצ'אנס היחיד לעצור את הטירוף הזה. הצהרות לא עושות מאומה, אלא רק מעשים", אמר הרב בלייך כשהוא מתכוון להצהרות הרשמיות שהגיעו בשבוע שעבר מקייב וגינו את האנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר