הבחירות בארה"ב

האסטרטגיה של מייק בלומברג לניצחון: גיוס תמיכה בקרב היהודים

מייקל בלומברג, המתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, רוצה להפוך את תמיכתו במדינת ישראל ליתרון בהתמודדותו מול דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

המתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר ואחד האנשים העשירים בתבל, החליט להפנות משאבים ניכרים במטרה לגייס תמיכה במועמדתו בקרב קהל הבוחרים היהודי.

לשם כך, הפך בלומברג את יהדותו למסר מרכזי בקמפיין שלו, במטרה לזכות בתפקיד מועמד המפלגה לנשיאות, ולנצח את הנשיא טראמפ.

בלומברג הוא אחד משני המועמדים היהודים במירוץ, אך בניגוד ליריבו ברני סאנדרס שלא מבליט יתר על המידה את יהדותו ואף נחשב למועמד הכי עוין לישראל, נראה כי בלומברג נקט אסטרטגיה הפוכה והוא מעלה על נס את יהדותו ואף את אהדתו לישראל מעל כל במה.

"אני מודע לכך שאני לא המתמודד היהודי היחיד במירוץ הזה, אבל אני היהודי היחיד שאינו רוצה להפוך את ארה"ב לקיבוץ" אמר בלומברג בעקיצה כלפי יריבו ברני סאנדרס המוביל קמפיין סוציאליסטי, ואף רמז בכך לשהותו הממושכת של סאנדרס בקיבוץ ישראלי בצעירותו, שיש האומרים כי משם שאב את משנתו המרקסיסטית וגישתו לפוליטיקה.

מאז חתימת ההסכם עם איראן היריבות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הנשיא הדמוקרטי ברק אובמה, התפתח משבר בין המפלגה הדמוקרטית לישראל, ואכן רוב המועמדים לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית נוקטים קו יותר עוין לישראל - אך בניגוד אליהם, בלומברג מצהיר על תמיכתו בישראל ללא סייג.

בכנס בחירות מיוחד שערך בבית כנסת בפלורידה תחת שלט ענק מעוטר במגני דוד עם הכיתוב "יהודים מאוחדים למען מייק", נשא המועמד נאום מתובל בציטוטים מן המקורות וביטויים ביידיש.

בין היתר התפאר בתמיכתו העקבית במדינת ישראל ובמאבקו נגד אנטישמיות: "כנשיא, אתייצב תמיד לצד מדינת ישראל ולעולם לא אציב תנאים על העזרה הצבאית שאנחנו מעניקים לה"., ובכך ביקר את עמדתם של כמה מיריביו שרמזו על כך שיעמידו את סיום הכיבוש כתנאי להמשך העזרה הצבאית הנדיבה שארה"ב מעניקה לישראל מדי שנה.

למדינת פלורידה, חשיבות מיוחדת במירוץ לנשיאות בהיותו מדינה בעל חשיבות אלקטורלית שמתנדנדת בין המפלגות. בבחירות האחרונות זכה שם הנשיא טראמפ בהפרש קטן, וניצחון במדינה זו היא קריטית לכל מועמד שירצה לנצח את הנשיא טראמפ בבחירות הבאות.

בפלורידה, קהל בוחרים גדול של יהודים תומכי ישראל שיכולים להכריע את הכף. באופן מסורתי הם מצביעים למועמד הדמוקרטי אך לקראת הבחירות הבאות יש חשש בקרב ראשי המפלגה הדמוקרטית שהפעם יעדיפו את טראמפ בגלל אהדתו לישראל.

במפגן התמיכה בפלורידה רצה בלומברג להוכיח לבחורי המפלגה הדמוקרטית שיש לו יתרון על טראמפ בכך שהוא יכול להחזיר את הבוחרים היהודים במדינה זו לחיק המפלגה הדמוקרטית ובכך להבטיח ניצחון דמוקרטי בבחירות הכלליות לנשיאות במדינה זו שהדרך לבית הלבן עוברת דרכה.

יצוין כי בלומברג השקיע עד כה מאות מיליונים מהונו הפרטי לתוך הקמפיין, ובסקרים האחרונים הוא ניצב במקום הרביעי עם 12% אחוזי תמיכה אחרי המועמדים סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, ברני סנדרס ואליזבת וורן - אך ההתמודדות עדיין רחוקה מהכרעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר