הבחירות החלו

הפריימריז הדמוקרטי: המועמד היהודי ברני סנדרס ינצח?

הפריימריז למועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב נפתחו היום במדינת איווה, אך לא כל המועמדים השקיעו שם מאמצים ולכן נראה כי דווקא הסוציאליסט הקיצוני ינצח (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק. וידאו: דוברות)

המירוץ לבית הלבן נפתח היום (שני) רשמית עם פתיחת הקלפיות במדינת איווה, לבחירות הפנימיות במסגרתו בוחרים במפלגה הדמוקרטית את מועמדם, שינסה לגבור על נשיא ארה"ב המכהן, דונלד טראמפ.

נכון לעכשיו נראה כי המועמד שינצח בפריימריז הראשון יהיה דווקא ברני סנדרס, המחזיק בעמדות סוציאליסטיות מובהקות, ומזוהה עם השמאל האמריקאי.

למרות החשיבות האלקטורלית הזניחה יחסית של המדינה הדרומית, השקיעו בה מרבית המועמדים מאמצים וסכומים אדירים, מתוך הבנה כי ניצחון במדינה זו, מעניק יתרון משמעותי למנצח בתחילת המירוץ.

היסטורית, רוב המנצחים במדינת איווה זכו בסוף גם במועמדות, כך גם ברק אובמה בשנת 2008, אשר ניצחונו המפתיע באיווה הפך אותו ממתמודד אלמוני למועמד המוביל.

בניגוד למגמה בחודשים האחרונים, הסקרים האחרונים מורידים את ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר, אל המקום השני עם 21 אחוזי תמיכה - בעוד ברני סנדרס מוביל עם 28 אחוזי תמיכה.

אחריהם, תשעת המועמדים האחרים: הסנאטורית אליזבת וורן; פיט בוטיג'יג ראש עיריית סאות' בנד; הסנאטורית איימי קלאובצ'ור; המיליארדר טום סטייר; איש העסקים אנדרו ינג; חברת הקונגרס טוליס גבארד; מושל מסאצ'וסטס לשעבר דוויל פטריק וראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג.

סנדרס בן ה78 גדל בבית יהודי בברוקלין להורים שנמלטו ממזרח אירופה בגלל שנאת ישראל. בראיון איתו לאחרונה אמר: "אני גאה מאוד ביהדותי, אך איני מנהל אורח חיים יהודי".

במהלך הקמפיין, הזכיר רבות בנאומיו את סיפור משפחתו ואת יהדותו: "כיהודי אני מבין היטב את הארס של גזענות ואנטישמיות", חזר ושנה כמה פעמים לאורך הקמפיין.

למרות שבילה כשנה בצעירותו בקיבוץ ישראל, עמדותיו לגבי מדינת ישראל הם הכי עויינים מקרב שאר המועמדים, ובאופן עקבי הוא מבקר את מדיניות ישראל בשטחים. סנדרס אף איים בהפסקת התמיכה כאמצעי לחץ על ממשלת ישראל להיכנע לוויתורים מפליגים.

יצוין כי חוץ מסנדרס ישנם עוד שני יהודים במירוץ. ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, אשר בניגוד לסנדרס מצהיר על תמיכה נלהבת בישראל, ויש לו סיכויים לא מבוטלים לנצח לפי הסקרים הארציים האחרונים, וטום סטייר, מיליארדר ופילנטרופ אשר בינתיים לא הצליח לגרוף תמיכה משמעותית למרות הסכומים האדירים שהשקיע בקמפיין שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר