הרצח בכלא

'שי דהן סירב להיות עד מדינה - ושילם בחייו'

הישראלי שנרצח בבית הכלא באקוודור, סירב להעיד נגד הנשיא לשעבר עבדאללה בוקראם ובנו, איתם היה מעורב לכאורה בעסקה למכירת ציוד רפואי נגד 'קורונה' - ונרצח (ארץ)

שי דהן לאחר מעצרו (צילום: הרשויות באקוודור)

שי דהן, אזרח ישראלי שנרצח במוצאי השבת בבית הכלא באקוודור, סירב להעיד נגד בנו של נשיא אקוודור לשעבר, ג'קוב בוקראם ואביו עבדאללה - כך חושף שמעון איפרגן באתר מאקו.

לפי החשד, שני הישראלים מכרו לבן הנשיא מאות בדיקות קורונה מזויפות ואלפי מסכות תמורת מאות אלפי דולרים - והוא מכר את הציוד לבתי החולים בתמורה למחיר כפול ומשולש.

השניים קיבלו הצעה להיות עדי מדינה, בתמורה להקלה בעונשם. הובטח להם כי יועברו לכלא בטוח יותר, וירצו עונש מאסר של עד 20 חודשים.

ישראלי שהיה מעורב בפרטים צוטט באתר מאקו אומר: "סידרנו לשי ואורן עסקה מהחלומות תוך הבטחה ששי לא יוסגר לפנמה בתום ריצוי העונש, והכי חשוב שהוא ישהה בכלא המאובטח במדינה מבלי שיפגעו בו ולא יהיה חשוף לסחיטות ופגיעה מצד ראשי המאפיות בכלא. משום מה, שי סירב בתוקף לעסקה ושילם בחייו".

הוא הוסיף, "שי חשב שהוא ישתחרר מהר מאוד ולא הבין שהוא נמצא באחד מבתי הכלא המסוכנים ביותר בדרום אמריקה. הטעות הכי גדולה שלו היא שהוא לא שמר על פרופיל וסבל מביטחון מופרז".

רק בשלב מאוחר יותר, כאשר הבין כי משפחת הנשיא לשעבר רוקמת נגדו מזימה, הסכים להעיד - אך אתמול בלילה כאמור, הוא נרצח באכזריות בתוך הכלא.

יצוין כי דהן נעצר בזמנו על ידי האינטרפול בחשד להונאה בשווי מיליוני דולרים, אחרי שמכר בתים שהיו רשומים על שמו, מספר פעמים לאנשים שונים.

הוא נעצר בספרד, ולמרות טענותיו כי פעל כחוק אחרי שהרוכשים הראשונים לא שילמו את מלוא הסכום ולכן ביטל את החוזה, הוסגר לפנמה.

בעודו ממתין לפתיחת משפטו, נמלט דהן מהכלא. לאחר מכן נעצרו מנהל הכלא, סגניו ומפקד המשטרה בחשד שקיבלו שוחד מדהן, בשווי של חצי מיליון דולר, על מנת שיאפשרו לו לברוח.

כמעט שנתיים אחרי שנמלט מהכלא, נעצר שוב - הפעם בחשד למכירת ציוד למאבק בנגיף הקורונה תוך כדי התחזות לסוכנים ממשלתיים. אתמול כאמור, הוא נרצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר