הדרמה נמשכת

ג'ו ביידן מצמצם את הפערים ומוביל בצמצום גם בג'ורג'יה

האם טראמפ בדרך החוצה מהבית הלבן? ספירת הקולות האחרונים נמשכת באיטיות רבה במדינות המתנדנדות ובחלקן מוביל בצמצום המועמד הדמוקרטי לו חסרים מעט אלקטורים כדי לנצח (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מטה הבחירות. תמונות: shutterstock)

על פי הדיווחים בארה"ב, אמנם עדיין לא סופיים, אך נראה שלשם פונים הדברים, סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, הוא זה שסיכוייו להגיע לבית הלבן גדולים יותר. הוא הצליח לקחת את ההובלה בג'ורג'יה ולצמצם את הפער בפניסלבניה.

כרגע מסתמכים בארה"ב על הדיווחים של הרשתות השונות על פי חלקן לביידן חסרים 6 אלקטורים בלבד כדי לנצח ועל פי חלקן חסרים לו 17 אלקטורים. במידה וטראמפ לא מנצח במדינות המתנדנדות הקרב עבורו אבוד, כדי לנצח הוא צריך לנצח לפחות בשלוש מהמדינות.

על פי הדיווח, במהלך הלילה והבוקר נמשך צמצום הפערים במדינות הקריטיות - ובג'ורג'יה התוצאה צמודה מכולן. במדינה שמחלקת 16 אלקטורים, ושהמועמד הדמוקרטי האחרון שניצח בה היה ביל קלינטון ב-1992, טראמפ הוביל כבר ב-68 אלף קולות אך על פי הדיווח אט אט סגר ביידן את הפער וכעת הוא מוביל בפער קטן מאד של כמה מאות קולות על פני טראמפ בשל המעטפות שהגיעו בדואר. 99% מהקולות נספרו.

טרמאפ מוביל באלפי קולות בלבד בפניסלבניה, במידה ויאבד את ההובלה במדינה שמחלקת 20 אלקטורים, ביידן מנצח באופן מיידי.

באריזונה ובנבאדה, מוביל ביידן באלפי קולות בודדים כשבשתי המדינות נספרו כבר כ-90% מהקולות.

באופן מוזר, ספירת הקולות האחרונים לוקחת זמן רב ובג'ורג'יה ובפנסילבניה הודיעו כי מרבית הקולות ייספרו היום במהלך היום אם כי ייתכן וייקח עוד כמה ימים לסיים את הספירה באופן רשמי.

מטה טראמפ, בינתיים, כבר החל לפעול משפטית והגיש שורת עתירות בג'ורג'יה, נבאדה, פנסילבניה ובמישיגן - שם ביידן ניצח בפער של כשלושה אחוזים. בתי המשפט בג'ורג'יה ובמישיגן מיהרו לדחות את העתירות. גם מטה ביידן ניסה את כוחו בבית המשפט גם שם נדחתה העתירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות