מתיחות עולמית

קטיושות בעיראק; טראמפ מאיים על איראן

מיליציות פרו איראניות ירו השבוע קטיושות לעבר שגרירות ארצות הברית בעיראק, ובצל המתיחות בשל יום השנה לחיסול קאסם סולימאני, מזהיר הנשיא טראמפ: 'תחשבו על זה' (עולם)

הירי, והטילים (צילום: מתוך הטוויטר של דונלד טראמפ)

ביום ראשון האחרון, נורו 5 קטיושות לעבר השטח הירוק מסביב לשגרירות ארה"ב בבגדד, בירת עיראק. באירוע לא היו נפגעים.

הלילה, צייץ נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו איום נגד איראן, אותם האשים בירי הקטיושות, לצד פרסום תמונה של שלושת הרקטות שלא התפוצצו.

"השגרירות שלנו בבגדד נפגעה ביום ראשון מכמה רקטות. שלוש רקטות נכשלו בשיגור. נחשו מאיפה הן הגיעו: איראן. עכשיו אנו שומעים דיווחים על התקפות נוספות שהם מתכננים נגד אמריקאים בעיראק".

טראמפ הזהיר את האיראנים: "עצה ידידותיות לאיראן: אם אמריקני אחד ייהרג, איראן תישא באחריות. תחשבו על זה".

האזהרה והמתיחות, ברקע יום השנה המתקרב לחיסולו של מפקד כח קודס האיראני, קאסם סולימאני לפני שנה בעת שביקר בעיראק, על ידי מל"ט אמריקאי.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה כי צוות של בכירי הפנטגון והצבא האמריקאי הציגו בפני הנשיא טראמפ מגוון אפשרויות תגובה כדי להרתיע את איראן.

"מטרת פגישת הבית הלבן הייתה לייצר את מערך האפשרויות הנכון שנוכל להציג לפני הנשיא כדי לוודא שאנו מרתיעים את האיראנים והמיליציות השיעיות בעיראק מתקיפת אנשינו", הסביר גורם צבאי.

מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל קנת' פרנק מקנזי, אמר השבוע בשיחה עם כתבים כי ארה"ב תהיה מוכנה להגיב במידה ואיראן תבצע תקיפה נגד מטרות אמריקניות בעיראק.

"אנו מוכנים להגן על עצמנו, על חברינו ושותפינו באזור, ואנו מוכנים להגיב במידת הצורך. ההערכה שלי היא שאנחנו במצב טוב מאוד ונהיה מוכנים לכל מה שהאיראנים או באי כוחם יבחרו לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר