הושגו הסכמות

איראן: "התקדמות בשיחות הגרעין עם המעצמות"

עבאס ארקצ'י, סגן שר החוץ האיראני, התייחס לשיחות הגרעין עם המעצמות וטען כי נרשמה התקדמות ואף הושגו הסכמות בנושאים שונים. לדבריו, אפשר לעבוד על נוסח מוסכם (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא איראן חסן רוחאני (WORLD ECONOMIC FORUM/swiss-image.ch/Photo Moritz Hager - flickr)

עבאס ארקצ'י, סגן שר החוץ האיראני, שליח איראן לשיחות הגרעין, התייחס הלילה (ראשון) לשיחות עם המעצמות בווינה וטען כי נרשמה התקדמות ואף הושגו הסכמות בנושאים שונים.

לדברי ארק'צי, הצדדים יכולים להתחיל ולעבוד על נוסח מוסכם בטח בנושאים עם השקפות דומות בין המדינות.

כזכור, אתמול התייחס נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, להודעת איראן כי הצליחה להעשיר אורניום ל-60% ואמר: "החלטת טהרן מנוגדת להסכם הגרעין, ואינה מועילה לשיחות הגרעין". ביידן הוסיף: "אנחנו שמחים שאיראן הסכימה לנהל איתנו דיונים בנושא. אנחנו עדיין מדברים".

בכיר באירופה התייחס להודעת איראן, ואמר: "ברור שזה לא הופך את המשא ומתן על הצלת הסכם הגרעין לקל יותר". לדבריו: "שתי המשלחות המרכזיות, האיראנית והאמריקנית, ישובו לארצותיהן כדי לקבל הנחיות מדויקות יותר, ואז - אני לא יודע מתי - השיחות יתחדשו".

כזכור, בסוף השובע הודיע יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר, כי איראן הצליחה להעשיר אורניום ל-60%: "אני גאה להודיע שמדענים איראנים הצליחו אמש להגיע לאורניום ברמת העשרה של 60 אחוזים. זה קרה בשעה 00:40. אני מברך את העם האיראני על ההישג הזה, רצון העם האיראני מחולל נסים ומנצח כל מזימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר