"זה מפחיד"

יתפטר? חבר המועצה החרדי הודה בהונאה

חבר עיריית ניו יורק, חיים דויטש, הודה בבית המשפט כי הגיש דוחות מס כוזבים, והונה את המדינה בסך למעלה מ-80,000 דולרים • גזר הדין המקסימלי: מאסר לשנה - וקנס גדול (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חבר העירייה חיים דויטש (צילום: Shutterstock)

חבר עירייה חרדי בניו יורק הודה כי הונה את המדינה בדוחות המס שהגיש בין השנים 2013-2015. מדובר בחיים מ. הכהן דויטש בן ה-52, חבר מועצת העיר ניו יורק מאז שנת 2014, ומייצג בין היתר את אחיו החרדים מברוקלין החיים במחוז ה-48 ניו יורק.

לפי האישום נגדו, שפורסם אמש (חמישי) בידי משרד המשפטים האמריקני, ואשר הודה בו דויטש בבית משפט במנהטן, הוא הונה את ה-IRS (שירות הכנסות הפנים במחלקת האוצר האמריקנית, י"נ) בזמן שהגיש דו"ח מס בשנת 2015.

מדובר במסים שנדרש לשלם על הכנסותיו מחברת הנדל"ן שברשותו, Chasa Management. הדיווח הכוזב באשר להכנסותיו, גרם להעלמת מס בסך 82,076 דולרים - על פי כתב האישום.

דויטש הודה כאמור באישום, והתחייב לשלם בחזרה את מלוא הסכום שהעלים, כולל ריבית. בנוסף, גזר הדין המקסימלי על העונש יכול להגיע לשנת מאסר, ו/או קנס של 100,000 דולרים נוספים.

פרקליטת המחוז אודרי שטראוס אמרה: "כמנהל נבחר וכמנהיג קהילה, הייתה לדויטש אחריות מיוחדת לציית לחוק. במקום זאת, במשך תקופה רב-שנתית, דויטש הסתיר את הכנסותיו העסקיות האמיתיות כדי להימנע מתשלום הוגן של המיסים שלו".

נציבת מחלקת החקירות של ניו יורק, מרגרט גארנט, הגיבה: "זה מפחיד, כאשר חבר מכהן במועצת העיר מורשע בפשע. במקום להוות דוגמה ליושרה ונאמנות לשלטון החוק, פעולותיו של חבר מועצה עירוני זה העדיפו את הרווח האישי על פני האינטרס הציבורי, וערערו את אמון הציבור בבחירות".

על פי דיווח באתר JTA, לא ידוע עדיין אם דויטש מתכוון להתפטר מתפקידו - כמקובל בפרשיות כאלו, או שימתין עד נובמבר - סיום הקדנציה שלו בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר