בדרך להסכם?

חודשו שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן

שיחות הגרעין בין ששת המעצמות לאיראן חודשו היום בניסיון להציל את הסכם הגרעין הקודם ובמטרה להגיע לפתרון במהירות המרבית; "חייב לקרות בשבועות הקרובים" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שיחות הגרעין מתחדשות: היום (שלישי) חודשו שיחות הגרעין בין ששת המעצמות לאיראן על מנת להציל את הסכם הגרעין הקודם ובמטרה להגיע לפתרון במהירות המרבית.

מאז נחתם ההסכם הראשון בין המעצמות לאיראן ב-2015, איראן הספיקה להתקדם במהירות אל הגרעין ותוכנית הגרעין שלה המשיכה לפעול כאשר גורמים במערב הזהירו כי אם לא יחתם הסכם בקרוב תגיע נקודת ה'אל-חזור'.

על פי הדיווח, נטען כי במהלך הזמן שחלף מאז 2015 איראן הפרה כל כך הרבה סעיפים עד כדי שבתוך כמה שבועות חתימה על הסכם לא תהיה רלוונטית.

המשא ומתן בין ארה"ב לאיראן מתנהל כבר כמעט שנה ובצורה בה אין שיחות ישירות בין הצדדים, הסבב הנוכחי הוא השמיני במספר, בחודש שעבר הואצו במעט המגעים ונרשמה התקדמות, אך סוגיות חשובות רבות טרם נפתרו.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית אמר בהתייחס לפרסומים כי "הסכם שעוסק בדאגות העיקריות של כל הצדדים נראה באופק, אך אם הוא לא יושג בשבועות הקרובים. ההתקדמות בפעילות הגרעין של איראן תהפוך את החזרה להסכם הגרעין מ-2015 לבלתי אפשרית".

כזכור, בשנת 2018 ולאחר שהפרה סעיפים רבים בהסכם, החליט נשיא ארה"ב דאז, דונלד טראמפ לפרוש מההסכם ולהטיל סנקציות חדשות על איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר