השבוע השלישי למלחמה

רוסיה מתקדמת אל קייב, זלנסקי: "הצעתי שיחות בישראל"

מסר אמריקני חריף לישראל: "אתם לא רוצים להפוך למקלט האחרון לכסף מלוכלך" • הכוחות הרוסיים נמצאים 25 קילומטרים בלבד מקייב • זלנסקי על בנט: חושב שיש ביכולתו למלא תפקיד חשוב (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא אוקראינה וכוחות צבא רוסיים (צילום: shutterstock)

השבוע השלישי למלחמה, והקרבות באוקראינה נמשכות. היום (שבת) שוב נפלו טילים בערים גדולים במדינת אוקראינה ושורה של אזעקות נשמעו. לדברי הנשיא זלנסקי, האבדות שהסבו הכוחות הרוסיים הם גדולים.

בתוך כך, לפי דיווח של משרד ההגנה הבריטי, כוחות רוסיה התקרבו אל עבר הבירה קייב ונמצאים רק במרחק של 25 קילומטרים ממנה.

נשיא אוקראינה זלנסקי התייחס היום לניסיונות הגישור של בנט, שבשבת שעברה נסע לקרמלין למפגש עם פוטין. "אנחנו באופן עקרוני, ואני באופן אישי, מתייחס באופן חיובי לעזרה של כל אחד במשא ומתן", אמר זלנסקי.

לדברי הנשיא זלנסקי הוא הציע לבנט לקיים שיחות משא ומתן בירושלים. "מקווה להשפעה חיובית שלו על המשא ומתן עם רוסיה. ישראל יכולה לתת ערבויות ביטחונות לאוקראינה", אמר.

הנשיא האוקראיני הוסיף: "עם זאת, אני אינני מתייחס למר בנט כאל 'כל אחד', כי אני חושב שיש ביכולתו למלא תפקיד חשוב, קודם כול".

באוקראינה טענו כי 1,300 חיילים אוקראינים נהרגו מאז הפלישה.

בראיון לחדשות 12, אמרה תת שר החוץ האמריקני ויקטוריה נולנד אמרה אמש: "אנחנו מבקשים מכמה שיותר מדינות להצטרף לסנקציות ומבקשים את זה גם מישראל. אתם לא רוצים להפוך למקלט האחרון לכסף מלוכלך שמתדלק את המלחמה של פוטין".

במקביל נמשכות הקרבות בערים חרקוב, במזרח המדינה, בצ'רנייב, בסומי ובמריופול - מה הופגז השבוע בית חולים לילדות, כאשר העיר נצורה ומכותרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר