צפו בתיעוד

טייס רוסי שהופל נשבה ותוחקר מול מצלמה

תיעוד לא מאומת, מראה על פי הטענה, טייס קרב רוסי בכיר שהופל עם מטוסו באוקראינה. הטייס מתוחקר בידי חיילים אוקראינים כשהוא כורע על ברכיו ותחת איומי נשק (בעולם)

(צילום: לפי סעיף 27 א)

תיעוד לא מאומת המופיע ברשתות החברתיות, מראה על פי הטענה, טייס קרב רוסי בכיר שהופל עם מטוסו באוקראינה. הטייס מתוחקר בידי חיילים אוקראינים כשהוא כורע על ברכיו ותחת איומי נשק.

בחקירתו אומר טייס מטוס הקרב מסוג סוחוי SU-35 שהופל, ששמו סרגיי סרגיוביץ' פוסיק ושדרגתו לוטננט-קולונל, דרגה המקבילה לסא"ל בישראל.

הטייס נשאל מי שלח אותו לאוקראינה והשיב: "הפיקוד הבכיר". בתגובה נשאל מי פקד עליו בפועל וענה: "אף אחד אישית. הם אמרו לי בטלפון מה נקודות הציון ואילצו אותי לטוס לפיהן". עוד אמר כי מי שטלפן אליו היה: "הנווט הבכיר". כשנשאל לשמו של אותו נווט, הטייס הרוסי ניסה להתחמק בטענה שהוא לא זוכר את שם המשפחה של הנווט הבכיר.

האוקראינים המשיכו ושאלו את הטייס מה הייתה המטרה שאותה נשלח לתקוף. "אני לא יודע כי זה לא נראה מגובה רב", השיב. עוד ציין שהמשימה שלו הייתה: "לספק סיוע אווירי לשיירות ולירות על פי נקודות ציון".

מטוס הקרב שהופל לדברי האוקראינים הוא מסוג סוחוי Su-35, מטוס קרב רוסי מתקדם במיוחד. באוקראינה הופצו סרטונים בהם נראה המטוס בוער, אך הרוסים טוענים כי לא מדובר במטוס שלהם, דבר שלא אומת באופן ברור.

הרוסים איבדו מאז הפלישה לאוקראינה עשרות רבות של מטוסים וכלי טיס, זאת לצד טנקים רבים וכלי רכב צבאיים שהושמדו במהלך הלחימה עם האוקראינים.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר