העולם נגד פוטין

זלנסקי באזור הטבח הקשה • ביידן: "להעמיד את פוטין לדין"

ימים אחרי התבהרות גודל הזוועות שביצעה רוסיה בערים בוצ'ה ואירפין, נשיא אוקראינה זלנסקי ביקר בבוצ'ה וטען לרצח עם • נשיא ארה"ב ביידן קרא להעמיד את פוטין לדין: "פוטין פושע מלחמה" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לשכת זלנסקי)

אחרי שכוחות צבא רוסיה נמלטו מסביבת קייב, בערי הספר של בירת אוקראינה התבהרו גודלן של הזוועות שביצעה רוסיה בבוצ'ה ואירפין.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר היום (שני) בעיר בוצ'ה ואמר כי "למרות הסבל הקשה של תושבי העיר, ההם עדיין דואגים לכולם כולל בעלי חיים".

עוד אמר כי "זוהי תכונה אופיינית של האנשים שלנו. מתייחסים לבעלי חיים כמו שהייתם מתייחסים לבני אדם". עוד אמר כי "אתם יכולים לראות מה קרה בעיר המודרנית הזו. זה מאפיין של חיילים רוסים - מתייחסים לאנשים גרוע יותר מבעלי חיים. זה רצח עם אמיתי".

"יום אחרי יום אנחנו מוצאים עוד ועוד גופות עם סימני אלימות" הוסיף וטען הנשיא האוקראיני.

לצד זאת, ברוסיה דוחים את הטענות ואומרים כי הפגיעה בחפים מפשע בוצעה על ידי חיילים אוקראיניים לאומנים שרצו להאשים את רוסיה.

בתוך כך, על פי דיווחים בארצות הברית, במדינה צפויים לבקש את גירושה של רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הערב כי הוא פועל להפעלת סנקציות נוספות נגד פוטין ורוסיה: "הבחור הזה (פוטין צ"ב) אכזרי, ומה שקרה בבוצ'ה הוא שערורייתי, וכולם ראו את זה... אני חושב שזה פשע מלחמה..."

בתמונות הקשות מבוצ'ה, ומספר עיירות נוספות באזור, נראות גופות חרוכות, מוטלות על הארץ. לפי הדיווחים בעיירה בוצ'ה לבדה נקברו כ-280 גופות בקבר אחים.

במהלך הלילה העדויות הקשות מאשר התחולל במקום המשיכו להצטבר. אנשים של סוכנות הידיעות AP דיווחו כי זיהו 21 גופות לפחות בעיירה, בהן 9 גופות מפוזרות באתר שהרוסים השתמשו בו כבסיס. ההערכות הן שהגופות נורו מקרוב. ידיהם של כמה מהגופות היו נראות כקשורות מאחורי הגב. על אחת הגופות נמצאו סימני ירי בראש.

אחד מהתושבים המקומיים סיפר ל-AP שהחיילים הרוסיים הסתובבו בית בית ושלפו אנשים מהמרתפים. אותו תושב, שהתראיין בעילום שם מחשש לחייו, סיפר שאותם תושבים נלקחו ונורו. "הם ירו בכל מקום", תיאר.

בוצ'ה איננה היחידה. יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי אולכסיי ארסטוביץ' טען כי גופות נמצאו גם בעיירות מסביב, מה שנראה ממש כ"סרט אימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר