יוטלו עוד סנקציות?

בתמונות לווין הובהר: הרוסים אחראים לטבח הנורא בבוצ'ה

הזוועות האיומות של הצבא הרוסי בבוצ'ה הסמוכה לאוקראינה, זעזעו את העולם - אך במקביל ברוסיה הכחישו וטענו כי מדובר בפרובוקציה - אך תמונות הלוויין סתרו זאת • צרפת: נטיל עוד סנקציות (ארץ)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הגופות בבוצ'ה (צילום: חדשות הערב כאן 11)

ההכחשות הגורפות של הרוסים על הטבח האכזרי והנורא בבוצ'ה באוקראינה - הוכחשו אמש (שני) בתחקיר מקיף שערך כלי התקשורת הגדול "הניו יורק טיימס".

מאות גופות אותרו ביישובים מסביב לקייב, שהיו נתונים תחת מצור רוסי במשך תקופה ושוחררו לאחרונה בידי האוקראינים.

התיעודים המזוויעים שהגיעו מבוצ'ה, זעזעו את העולם, כאשר התבהרו גודלן של הזוועות שביצעה רוסיה בבוצ'ה ואירפין.

ברוסיה דחו את הטענות ואמרו כי הפגיעה בחפים מפשע בוצעה על ידי חיילים אוקראינים לאומנים שרצו להאשים את רוסיה, דוברת משרד החוץ הרוסי אמרה בהודעה רשמית: "מאות הגופות במקום הן של אזרחים שנרצחו אחרי נסיגת החיילים הרוסים, זהו ניסיון פרובוקציה של ארה"ב ונאט"ו".

אך כאמור ה"ניו יורק טיימס", ערך תחקיר מפורט ובאמצעות תמונות לווין חשף, כי התמונות שהגיעו מהמקום אינן מבוימות, וכי הגופות מוטלות באותו מקום יותר משלושה שבועות - קודם היציאה של הרוסים מהמקום.

העיתונאית הישראלית תיעדה את הזוועות (צילום: הדס גרינברג, חדשות הערב, כאן 11)

על פי תמונות הלווין שהציג העיתון, חלק מהגופות שוהות באותו מקום – כבר מתאריך ה-9 במרץ, כאשר הרוסים עוד שלטו במקום.

בצילומים שפרסם העיתון הנחשב, נראים עצמים כהים של גופות אדם, כאשר הם מונחים בדיוק במקום שבו נמצאו בימים האחרונים והוצגו על ידי כלי התקשורת ברחבי העולם, גם רכבים שמופיעים בצילומים של כלי תקשורת נראו על ידי צילומי הלוויין כבר לפני שלושה שבועות.

על פי ההערכה, החיילים הרוסים ביצעו את הירי כלפי האזרחים מטווח קצר וכי מדובר באזרחים שעשו את דרכם באופניים או ברכבם הפרטי ונהרגו על ידי החיילים, בחלק מהתמונות נראים לפחות עשר גופות של אזרחים כפותים.

שר החוץ הצרפתי אמר היום: "ייתכן שכבר מחר נטיל סנקציות חדשות על רוסיה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר אתמול (שני) בעיר בוצ'ה ואמר כי "למרות הסבל הקשה של תושבי העיר, ההם עדיין דואגים לכולם כולל בעלי חיים".

עוד אמר כי "זוהי תכונה אופיינית של האנשים שלנו. מתייחסים לבעלי חיים כמו שהייתם מתייחסים לבני אדם". עוד אמר כי "אתם יכולים לראות מה קרה בעיר המודרנית הזו. זה מאפיין של חיילים רוסים - מתייחסים לאנשים גרוע יותר מבעלי חיים. זה רצח עם אמיתי".

"יום אחרי יום אנחנו מוצאים עוד ועוד גופות עם סימני אלימות" הוסיף וטען הנשיא האוקראיני.

בתוך כך, על פי דיווחים בארצות הברית, במדינה צפויים לבקש את גירושה של רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הערב כי הוא פועל להפעלת סנקציות נוספות נגד פוטין ורוסיה: "הבחור הזה (פוטין צ"ב) אכזרי, ומה שקרה בבוצ'ה הוא שערורייתי, וכולם ראו את זה... אני חושב שזה פשע מלחמה..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר