נקמה קרה

איראן תכננה להתנקש בחייו של היועץ לביטחון לאומי בארה"ב

כתב אישום הוגש נגד אזרח איראני שניסה להתנקש בחייו של היועץ לביטחון הלאומי בארה"ב בתקופת ממשל טראמפ. ההערכות הן כי ניסיון הרצח מגיע כנקמה על ההתנקשות בקאסם סולימאני ב-2020 (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

משרד המשפטים האמריקני טען היום (רביעי), בהודעה רשמית שפרסם, כי אזרחי איראני החבר במשמרות המהפכה תכנן להתנקש בחייו של ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי האמריקאי לשעבר, בתקופתו של דונלד טראמפ.

לפי ההודעה האמריקנית, האזרח האיראני שהראם פורסאפי, המוכר גם בשם מהדי רזאי, הציע תשלום של מאות אלפי דולרים לאנשים שונים בארצות הברית, על מנת שאלו ירצחו את בולטון.

נגד פורסאפי הוגש כתב אישום. כך צויין בהודעה. לפי דיווחים שונים בארצות הברית, הנשיא ביידן התנגד בתחילה להגשת כתב האישום, מחשש שהדבר יחבל בחתימה על הסכם הגרעין.

ההערכה האמריקנית היא כי ניסיון ההתנקשות מגיע כנקמה על הריגתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודש של משמרות מהפכה, בינואר 2020, בתקופה שבה כיהן בולטון כיועץ.

כזכור, סולימאני חוסל ב-3 בינואר 2020, באישורו של דונלד טראמפ, בעת ששהה בבגדד שבעיראק. הכוחות האמריקנים פגעו בשיירה שלו והוא נהרג. בהלוויתו השתתפו ברחובות כרמאן שבדרום-מזרח איראן מאות אלפי בני אדם. ארונו הועבר במספר ערים במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר