אחרי תבוסות והדחות

"מושחת וחסר רחמים": הנשיא פוטין מינה מפקד חדש לצבא רוסיה

שעות אחר קריסת הגשר האסטרטגי ובצל שורת הדחות בצבא הרוסי, פוטין מינה מפקד חדש למלחמה: "אכזר גם בסטנדרטים של רוסיה" (במלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המלחמה באוקראינה והמפקד החדש (צילום: צבא רוסיה וצבא אוקראינה)

סרגיי סורוביקין, לשעבר מפקד חיל האוויר של רוסיה, בן 55, מונה היום (שבת) לעמוד בראש הצבא הרוסי. כך פרסם משרד ההגנה בקרמלין. המינוי מגיע בצל מתקפת הנגד האוקראינית במזרח המדינה, שלפי הדיווחים נוחלת לא מעט הצלחות.

סורוביקין נחשב לפי דיווחים בכלי תקשורת לגנרל חבר רחמים, שלא היסס לפתוח באש, גם על פרו דמוקרטים. במשרד ההגנה הבריטי טענו כי מדובר באדם "מושחת בצורה ידועה לשמצה", והוספו כי מדובר אפילו בסטנדרטים של רוסיה.

מוקדם יותר הבוקר קרס גשר 'קרים', המחבר בין רוסיה לבין חצי האי, שנכבש לפני מעט יותר מעשור בידי רוסיה, ונחשב לגשר אסטרטגי עבור רוסיה, לאחר שמשאית ממולכדת התפוצצה בגשר וגרמה להתלקחות של מכלי נפט.

התפוצצות הגשר האסטרטגי ומינוי המפקד החדש נערכים בצל מתקפת הנגד האוקראינית ברוסיה, באזור מזרח המדינה - מתקפה שלפי דיווחים נוחלת לא מעט הצלחות. במשרד התחבורה הרוסי הודיעו שהתנועה בגשר תחודש בקרוב בחלקים שלא נפגען

באוקראינה לא לקחו אחריות ישירה על אירוע קריסת הגשר, ובלשכת הנשיא זלנסקי אף מסרו שרוסיה קשורה לפיצוץ. אחד מיועציו של זלנסקי צייץ שהפיצוץ בגשר הוא רק "התחלה" והוסיף וטען כי כל דבר השייך לאוקראינה ונלקח באופן לא חוקי צריך להחזירו.

בתוך כך המלחמה נמשכת. מנהל תחנת הגרעין בזפוריז׳יה עדכן הערב כי בעקבות הפגזה על קו החשמל התחנה עברה לשימוש בגנרטורים. החשמל שמופעל כעת על ידי הגנרטורים משמש לקירור הכור. בתחנה אומרים כי אם הדלק המוגבל ייגמר ״צפוי אסון״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר