שר האוצר יפוטר

ליז טראס או חסה? טלטלה פוליטית נוספת בבריטניה

בניסיון לשרוד את הלחץ הפוליטי והכאוס הכלכלי, ראש הממשלה תודיע על פיטוריו של שר האוצר קוואזי קווארטנג • במפלגה השמרנית תוהים האם טעו כאשר מינו אותה למחליפת ג'ונסון (בעולם)

(צילום מסך מתוך השידור בערוץ היוטיוב של the star)

ראש ממשלת בריטניה ליז טראס תפטר את שר האוצר שלה קוואזי קווארטנג ותבטל חלקים מתוכנית קיצוצי המסים שהציגו, בשל הסערה שהתכנית גרמה בשווקים המקומיים.

קווארטנג הציג בסוף ספטמבר "מיני-תקציב" שגובש ביחד עם טראס, וכלל בין היתר הקלות נדיבות במסים למשקי בית ולעסקים, סבסוד מקיף של אנרגיה לתושבים ולעסקים קטנים, ביטול העלאת ביטוח לאומי, ועוד.

צעדים כלכליים אלו היו כרוכים בהגדלת הגירעון והחוב הלאומי הבריטי, וגרמו לריסוק ערך הנכסים הבריטיים, ולטלטלה כלכלית.

מאחורי הקלעים, דווח כי קווארטנג מתכוון לחזור בו מחלק מההצעות שהציג בתקציב, אך נראה כי הוא לא יספיק לעשות זאת - שכן הוא יפוטר היום על ידי ראש הממשלה ויהיה שר האוצר שכיהן בתפקיד במשך הזמן הקצר ביותר בהיסטוריה: 37 ימים.

סקרים במדינה מעלים כי ליז טראס לא זוכה לתמיכה של אף קבוצת גיל, כולל לא בקרב המצביעים השמרנים ובמפלגה תוהים האם טעו כאשר מינו אותה לראש ממשלה במקום בוריס ג'ונסון.

האתר the star הציב את תמונתה של ליז טראס לצד חסה, בשידור חי סביב השאלה מי מהם ישרוד יותר זמן...

במפלגה השמרנית שוקלים לגרום לה לפרוש מתפקידה כפי שעשו לבוריס ג'ונסון, במטרה להצליח להתאושש ולחזק את המפלגה לפני הבחירות הבאות.

יצוין כי פיטורי שר האוצר יכולים להביא כבר עכשיו להפלת ממשלתה, אם לא תצליח לאשר בבית הנבחרים תכנית כלכלית חלופית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר