מכחיש זיופים

הנשיא ניצח עם 99% מהקולות וטוען: "בזכות הכריזמה שלי"

נשיא גינאה המשוונית המכהן עוד מימי מנחם בגין המנוח, ניצח בבחירות שנערכו השבוע אחרי יותר מארבעה עשורים בתפקיד נבחר שוב עם כמעט 100% תמיכה | למרות הטענה כי מדובר בדמוקרטיה, בעולם - המדינה נתפסת כדיקטטורה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא גינאה המשוונית (צילום: הקרמלין)

סגנו של נשיא גינאה המשוונית תאודורו אוביאנג נגמה מבאסוגו, שהוא גם בנו של הנשיא, דחה מוקדם יותר את הטענות לזיופי הבחירות השבוע במדינה.

מבאסוגו ממנה לאורך ארבעים שנות שלטונו את מקורביו ואת קרובי משפחתו לתפקידי מפתח בזמן שמקיים בחירות שנחשבות לבחירות ראווה בלבד.

כך למשל בבחירות שנערכו השבוע זכה ב-99 אחוזים מהקולות כשהמתחרים זכו בפחות מ-200 קולות.

בנו של הנשיא שמכהן במשך הזמן הארוך ביותר בעולם דחה את הטענות כי מדובר בדיקטטורה וטען כי "הניצחון הסוחף" התאפשר בזכות "הכריזמה של המנהיג שלנו".

במערכות קודמות זכה להישגים של 97 אחוזי תמיכה ועל פי דיווחים מהמדינה מבאסוגו מקיים פולחן אישיות ולמהלל עצמו כמו במדינות רודניות אחרות.

בבחירות שנערכו בשנת 2002, זכה באחת הקלפיות להישג משונה כשזכה ב-103 אחוזים מהקולות, דבר שהיווה הוכחה נוספת על דיכוי האופוזיציה בידיו.

על פי ההערכות, המנהיג שמכהן עוד כשקנדי היה נשיא ארצות הברית ובגין היה ראש משמלה בישראל מחזיק בהון של מאות מיליונים והוא לא מתכוון לפרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר