חבר הפרלמנט החרדי נלחם | הפרטים

הפרלמנט הבלגי פרסם תערוכה של מחבלים קטינים וטענו כי מדובר ב"מעצר שווא של ילדים"

יחד עם ארגון שנאסר בישראל בשל פעולותיו האנטי-ישראליות, הקים הפרלמנט הבלגי תערוכה המציגה כביכול מעצר של ילדים פלסטינים חפים מפשע | חבר הפרלמנט החרדי פרייליך ל'כיכר השבת': "זה נורמלי. כל מדינה תעצור אדם שדקר, לא משנה מה הגיל שלו" (עולם, מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
תיעוד ממסדרונות הפרלמנט (צילום: באדיבות המצלם)

בבלגיה הציגו תערוכה שקרית לפיה ישראל עוצרת סתם ילדים פלסטינים. הדבר עורר את זעמה של ישראל והביא את השגרירה לקרוא ליו"ר הפרלמנט להסיר את התערוכה, אך האחרון מסרב.

מיכאל פרייליך, חבר הפרלמנט החרדי בפרלמנט הבלגי מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת' על התערוכה השקרית: "בשבוע שעבר עברתי בכניסות לפרלמנט וראיתי תמונות על ילדים פלסטינים. הייתי מזועזע כשאני ראיתי שזאת תערוכה של ארגון בשם DCIP, בישראל קבעו שהם ממנים טרוריסטים ובישראל הם מחוץ לחוק."

חבר הפרלמנט בריאיון ל'כיכר השבת'

פרייליך העיד כי מייד לאחר שנתקל בתערוכה, עדכן את השגרירות הישראלית שהחלה לפעול בעניין.

"עשינו מחקר עם המכון לחקר ארגונים לא-ממשלתיים על התערוכה הזו שמראה איך התערוכה הזו מבוססת על שקרים המבוססים על עיוותים דברים שאינם נכונים רק כדי לפגוע בישראל." אמר. "למשל, זה נכון שישראל עוצרת ילדים פלסטינים שמנסים להרוג ישראלים וזה נורמלי. זה קורה בכל מדינה בין אם אתה בן 30, 20, או בן 15. אם אתה לוקח סכין ומנסה להרוג מישהו אתה תעצר."

מתוך התערוכה

בתערוכה נטען כי ילדים פלסטינים ללא סיבה ומוכנסים לבידוד. פרייליך הסביר כי זהו החוק הבין לאומי ועל פי בדיוק פועלת ישראל: "זה החוק הבינלאומי שישראל פועלת לפיו קובע בבירור שאסור להכניס ילדים לאותו כלא עם מבוגרים והם חייבים להיות מופרדים."

"אם הוא היחיד בקבוצת הגיל שלו שנמצא במעצר כרגע, אז הוא ישובץ לבד. אבל זה לא אומר שהוא בבידוד". הוסיף חבר הפרלמנט הבלגי.

מתוך התערוכה

בשבוע האחרון ארגונים יהודיים בבלגיה גם שלחו מכתב וביקשו מהפרלמנט הבלגי לבטל את התערוכה. "למרבה הצער נשיא הפרלמנט אמר שהוא מסרב להוריד את התערוכה בטענה שצריך לשמוע את כל הצדדים בעניין".

חבר הפרלמנט החרדי החל לפעול לתגובת נגד: "אתמול ביחד עם כמה מתנדבים הדפסנו 150 עותקים ל-150 חברי הפרלמנט שמסביר את המצב האמיתי. כתבנו מכתב נלווה ומעטפות ודאגנו למסור אותו למערכת הדואר הפנימי של הפרלמנט."

עם הרב הראשי

בנוסף, אומר כי ידרוש להציב תערוכה דומה של הצד הישראלי. כך למשל פרט על המקרה בו נרצח אתמול (רביעי) הבחור אריה שצ'ופק הי"ד בן ה-15.

"אני אדאג כחבר פרלמנט לבקש להציב את התערוכה. אנחנו מתכננים לעשות את זה בעוד כמה חודשים" הוסיף.

השגרירה הישראלית הציגה את בני משפחת פוגל הי"ד

בתגובה לתערוכה, תארה השגרירה הישראלית בבלגיה עידית רוזנברג את המצב בישראל: "הרשו לי, חברי פרלמנט פדרליים יקרים להראות לכם את חלק אחר שאין בתערוכה".

בשרשור שפרסמה ב'טוויטר' הציגה מעשי טרור של ילדים ובני נוער פלסטיניים - זאת על מנת להראות על מה הגיעו המעצרים.

מתוך התערוכה

" הפלסטינים משתמשים בילדים באופן שיטתי למטרות טרור ואף גאים בכך". כתבה השגרירה. "כמה דוגמאות ל"משחק הילדים" של פלסטינים: משפחת פוגל. אבא, אמא ו-3 ילדים בני 11, 4 ופעוטה בת 3 חודשים, נרצחה בשנתה בביתה על ידי קטין פלסטיני".

בהמשך השרשור הציגה את הילדה אדל ביטון הי"ד שנרצחה בידוי אבנים: "אדל ביטון, נפצעה באורח אנוש מקטינים שיידו אבנים לעבר רכב משפחתי ונפטרה לאחר שנתיים של אשפוז."

עוד כתבה: "שימוש בקטינים לטרור הוא כה נפוץ שבשנים מסוימות, כמו 2016, 40% מהתקפות הטרור בוצעו על ידי קטינים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר