לאחר הביקורת העולמית

בכיר קטארי הודה: 400-500 פועלים נהרגו בהכנות למונדיאל

לאחר ההכחשות הקטאריות בנוגע למספר הפועלים שנהרגו בהכנות למונדיאל, בכיר קטארי הודה בראיון לתקשורת הבריטית כי לפחות 500 פועלים נהרגו בעבודות (בעולם)

אחד האיצטדיונים שנבנו בקטאר לקראת התחרות (צילום: שאטרסטוק)

בימים אלו נערכת אליפות העולם בכדורגל - 'המונדיאל' בקטאר בצל ביקורת עולמית על ההחלטה לערוך את התחרות במדינה המוסלמית והטענות על מותם של אלפי פועלים זרים במהלך בניית התשתיות במדינה. עד כה טענו הקטארים כי "רק" 37 פועלים נהרגו באתרים הקשורים לאירוח התחרות ורק שלושה במהלך העבודות עצמן, אך כעת הודה בכיר קטארי שפיקח על ההכנות כי מספר ההרוגים הזרים עומד על כ-400-500.

את הדברים המפתיעים אמר הבכיר הקטארי, חסן א-ת'וואדי מזכ"ל הוועדה הקטארית העליונה ליישום ולמורשת בראיון לעיתונאי הבריטי פירס מורגן.

השלטונות הקטאריים, שכאמור עד כה הכחישו את הנתונים עוד לא התייחסו לכך באופן רשמי בפומבי.

על קטאר נמתחה ביקורת חריפה בעולם בשל הטענות כי קיבלו את אירוח התחרות לאחר תשלום שוחד וכי היחס שלהם לפועלים הזרים שבנו את תשתיות הענק בשנים האחרונות היה מחפיר ומזלזל. לפי דיווחים שונים בעולם מספר ההרוגים בעשור האחרון בקרב הפועלים עומד על כ-6,500, אך נתונים אלו לא הוכחו בצורה ברורה.

קטאר ניסתה לשפר בהמשך את תנאי העבודה של המהגרים ולהעניש את המפרים את הכללים לצד תשלומי פיצויים לפועלים שלא קיבלו את משכורתם או נפצעו במהלך העבודה, אך על פי הטענות של ארגוני זכויות האדם מדובר במעט מידי ומאוחר מידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר