רצח עיתונאי

ביהמ"ש האמריקאי דחה את התביעה נגד יורש העצר הסעודי

ביהמ"ש המחוזי בארה"ב דחה את התביעה נגד יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, בגין מעורבות ברצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י בטורקיה (חדשות בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בן סלמן בביקורו בבית הלבן (צילום: הבית הלבן)

האמריקאים מגנים על האינטרסים שלהם במפרץ הפרסי, כשהם מעניקים חסינות מלאה ליורש העצר הסעודי ובית המשפט המחוזי בארה"ב דחה אתמול (שלישי), את התביעה נגד יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

התביעה הוגשה כנגד בן סלמן ושניים מאנשיו הקרוביו, סעוד אל קהנטני ואחמד אל עשירי, בגין תכנון רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י בטורקיה ב-2018, כך לפי דיווח של עיתון "הגרדיאן" הבריטי.

השופט ג'ון בייטס, פסק כי יורש העצר הבן ה-37, זכאי לחסינות ריבונית, זאת למרות "האשמות אמינות", כי אכן היה מעורב ברצח או לפחות אחראי עליו באופן אישי. לדבריו, הוא חש "חוסר נוחות" בקבלת ההחלטה, אך ציין כי "ידיו כבולות" עקב המלצתו של ממשל ביידן להעניק ליורש העצר חסינות.

כזכור, לפני כשלושה שבועות הכריז הממשל האמריקאי כי "משרתו הרמה" של בן סלמאן צריכה להגן עליו מפני תביעות משפטיות בגין מעורבותו במקרה. בן סלמן בדיוק מונה לתפקיד ראש הממשלה הסעודי ועל פי הטענות, מינוי זה נועד כדי למנוע ממנו את התביעה בנושא חשוקג'י.

על פי ההערכות הסרת התביעה נגד בן סלמן בנושא חשוקג'י, מסירה את הסיכוי לתביעה נוספת נגדו, תביעה שיכלה לגרום לו למבוכה ואם ימצא אשם גם לגרום לו לפגיעה כלכלית עם הקפאת נכסיו בארה"ב וכמובן גישה חופשית למדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר