מי הזמין אותו?

נשיא אוקראינה זלנסקי בדרך לארצות הברית | זה מה שהוא ירצה להשיג בביקור

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יוצא לראשונה לביקור מחוץ לאוקראינה מאז פלשה רוסיה לאוקראינה | מי הזמין את מי? ומה צפוי לקרות בביקור? הפרטים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי בשמי אוקראינה, ארכיון (2020) (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

לראשונה מאז פלשה רוסיה לשטח מדינתו, נשיא אוקראינה זלנסקי עוזב היום (רביעי) את אוקראינה ועושה את דרכו לארצות הברית. ההחלטה לצאת לראשונה מאוקראינה דווקא לארצות הברית לא מגיעה במקרה.

על פי דיווחים בארצות הברית, הרעיון לביקור של זלנסקי בארצות הברית מרחף כבר תקופה, אך ביום ראשון האחרון הגיעה הצעה מוושינגטון לקייב - והנשיא האוקראיני שקל בחיוב את ההצעה.

מאוחר יותר, הודיעו בלשכת זלנסקי כי אם אכן כלל סידורי האבטחה יהיו כנדרש, הן מבחינתה של אוקראינה והן מבחינת ארצות הברית, הביקור ייצא לדרך.

העיתוי לא מפתיע. העולם כולו ובראשו ארצות הברית, מתחיל לאבד עניין במלחמה באוקראינה, דבר שגם משפיע על התמיכה הכלכלית במלחמה.

הסיבות לשחיקה רבות. בין היתר ניתן לציין את העובדה שהמלחמה נמשכת זמן רב יחסית, וכן בשל העובדה שהמלחמה עברה למצב של מעין מלחמת התשה, בה אף אחד מהצדדים כמעט ולא משיג התקדמות טריטוריאלית, אלא כל צד מתחפר בשטחים שכבש. למרות זאת, הצליחה אוקראינה לאחרונה לכבוש כמה כפרים, אך לא מדובר בקצב שהיה לפני כחודשיים.

בנוסף, ארצות הברית הייתה ועודנה התומכת הצבאית וכלכלית הגדולה ביותר באוקראינה, ודאי מאז הפלישה הרוסית לשטחה.

בל נשכח, כי בעוד כחודש, בית הנבחרים צפוי להתחלף. במקום רוב דמוקרטי שאפשר לנשיא הדמוקרטי כמעט כל מה שירצה, כעת בית הנבחרים הרפובליקני ינסה למנוע הישגים מהנשיא ביידן, גם אם יש לכך קשר לתמיכה באוקראינה. לכן, הנשיא זלנסקי ייפגש עם חברי קונגרס משתי המפלגות, בעיקר עם חברי קונגרס שחברים בוועדות ביטחוניות שיכולות לקדם סיוע לאוקראינה.

לצד זאת, זלנסקי צפוי לחזור לקייב בתום ביקור בזק עם שורה של דמי חנוכה מהדוד ג'ו. בין היתר, בכירים מדברים על האפשרות הריאלית מאוד שארצות הברית תספק לאוקראינה את אחד ממוצרי ההגנה החשובים ביותר עבורה - טילי פטריוט שעשויים להגן גם במתקפה על תשתיות קריטיות.

בנוסף, הנשיא ביידן צפוי להכריז גם על חבילת סיוע נרחבת לאוקראינה. בסביבת ביידן כבר תקופה רצו לרקום את הביקור, בניסיון לעורר מחדש בארצות הברית את התמיכה באוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר