קור חסר תקדים

סופה של "פעם בדור": עשרות הרוגים בבאפלו שבניו יורק

כזה מזג אוויר תושבי ארצות הברית לא חוו כנראה אי פעם: פצצת הציליקון שהכתה השבוע בצפון אמריקה הובילה לעשרות הרוגים מכפור ושלג (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ערימות שלגים (צילום: רשויות החירום בדרום דקוטה)

כבר כמעט ארבעה ימים ש"פצצת הציקלון" מכה בארצות הברית ובקנדה וגובה חיים של עוד ועוד קורבנות. לפי ההערכות לפחות חמישים וחמישה בני אדם נהרגו במהלך הסופה, שיש המכנים אותה ככזו המתרחשת "פעם בדור".

באזור העיר באפלו שבמדינת ניו יורק לבד נמנו לפחות 28 הרוגים. גורמים ברשויות החירום האמריקנים העריכו כי מספר ההרוגים עוד יעלה. בבאפלו התרחש "אפקט האגם" בו אוויר קפוא נע מעל מי אגם שחמים יותר מהאוויר הקר.

מושלת מדינת ניו יורק, קאת'י הוצ'ול אמרה בתחילת השבוע כי אמבולנסים, כבאיות ורכבי חירום אחרים לא מצליחים להגיע למקומות מסוימים מפני ש"הם בעצמם תקועים בשלג". לדבריה זו "מלחמה מול טבע, והיא מכה בנו בכל העוצמה שלה. זה כמו להסתובב באזור מלחמה".

אתמול דווח בניו יורק על אדם מבוגר שאותר מתחת לשכבה עבה של שלג. רבים מבין ההרוגים בארצות הברית היו אנשים שנתקעו עם רכבם וכוחות החילוץ לא הספיקו להגיע בזמן אל הנהגים שבינתיים נהרגו.

בשיא הסערה כמעט שני מיליון בתי נותקו מרשת החשמל, לרובם חזר חשמל. בקנדה דווח על לפחות 140 אלף בתים ללא חשמל, רובם באיזור אנטוריו וקוויבק.

ברשת CBC הקנדית דווח כי 52 בני אדם אושפזו בשל מזג האוויר ו-36 נוספים טופלו במקום. לצד זאת, במדינה מאושפזים שני פצועים שמצבם מוגדר קשה. לצד זאת, גם ביפן פרצה ביממה האחרונה סופת שלגים. על פי הדיווחים במדינה האסייתית, לפחות 17 בני אדם נהרגו.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר