הדרך לבית הלבן

מי יחליף את טראמפ? אלו המועמדים שעשויים להתמודד מולו

למרות שדונלד טראמפ היה הראשון להכריז על מועמדותו, לאורך שנת 2023 יצוצו מתחרים חדשים במפלגה הרפובלינקית | אם לא טראמפ - מי עשוי להחליף אותו? 'מגזין כיכר' עם בורסת השמות המלאה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומים: שאטרסטוק, לשכת מושל פלורידה, משרד החוץ האמריקני, ניקי היילי טוויטר, הבית הלבן, טוויטר)

תוך כמה ימים אנחנו כבר נהיה בשנת 2023, וזוהי הזדמנות נהדרת לדבר על השנה האזרחית הקרובה בפוליטיקה האמריקנית. השנה, שתציב את המועמדים הבולטים בבחירות 2024 לנשיאות ארצות הברית.

>> למגזין המלא <<

הפעם נתמקד במפלגה הרפובליקנית, שעדיין מלקקת את פצעי ההפסד של הנציג מטעמה - דונלד טראמפ, מי שמאז בחירות האמצע נשחקה הפופולאריות שלו גם בתוך מפלגתו שלו.

למרות שדונלד טראמפ היה הראשון להכריז על מועמדותו, באביב ובקיץ יותר ויותר מתחרים צפויים לצוץ. אז אם לא טראמפ - מי עשוי להחליף אותו? 'מגזין כיכר' עם בורסת השמות המלאה.

כפי שכבר פרטנו בעבר בכתבה נרחבת אודות מושל פלורידה, רון דה סנטיס, אוהד ישראל גדול ואחד האנשים שהיו קרובים לטראמפ, צפוי להכריז על התמודדות לתפקיד נשיא ארצות הברית.

דה סנטיס, שניצח בניצחון מוחץ את הבחירות לתפקיד מושל פלורידה לפני מספר שבועות, חידש את התוכן הממומן שלו ברשתות החברתיות, דבר שעשוי להצביע על הצעד הבא מצדו.

דה סנטיס ונתניהו (לע"מ)

לאורך שנות כהונתו של נשיא ארצות הברית הקודם טראמפ, דה סנטיס ניהל קשר קרוב עם הנשיא הרפובליקני, אך ככל שהפופולאריות של מושל פלורידה גדלה, במיוחד בצל התנהלותו מעוררת ההשתאות מול מגיפת הקורונה - הביאה לריחוק יותר ויותר.

סיכוייו של דה סנטיס להפוך למועמד המפלגה הרפובליקנית גבוהים וסבירים, ודאי אחרי בחירות האמצע מהן יצא דונלד טראמפ חבול פוליטית.

מזכיר המדינה לשעבר. פומפאו זכור מאוד בישראל בשל 'הסכמי אברהם' ו'תכנית המאה' שלא יצאה בסוף אל הפועל. בריאיון שהעניק לפני מספר שבועות לרשת 'פוקס ניוז', אמר פומפאו כי עד לרבעון הראשון של 2023 (איזור פסח) יגיע להחלטה סופית אם יתמודד.

"חשבנו (פומפאו ומשפחתו, צ"ב) שעד הרבעון הראשון של השנה הבאה אנחנו צריכים להגיע אל ההכרעה אם אנחנו עושים את זה", אמר.

התכנות וכסף

המעומדים השונים ינסו לבדוק בתקופה הקרובה באמצעות סקרי עומק עד כמה הפופולאריות שלהם תאפשר להם לנצח את המרוץ על הנהגת המפלגה הרפובליקנית ובהמשך להחליף את הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן.

בנוסף, המועמדים שטרם הכריזו על התמודדותם, צפויים לצאת למסע של גיוס כספים, שכן מסע בחירות כזה עולה הון עתק.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ברוב תקופת כהונתו של הנשיא טראמפ, עד שהחליטה לפרוש מתפקידה אחרי שנתיים בתפקיד.

היילי עצמה זכורה כשגרירה שתמכה רבות בישראל, אך עוד קודם הייתה המושלת של דרום קרוליינה וכבר לאחר פרישתה החלו שמועות באשר לכוונתה להתמודד נגד טראמפ ב-2020, או לכל הפחות נערכת למירוץ ב-2024.

מזה שנתיים שפנס וטראמפ - כבר לא. סגן הנשיא לשעבר בקרע עמוק מול דונלד טראמפ, זאת אחרי שמייק פנס סירב לבקשתו של טראמפ לפני כשנתיים שלא לחתום על תוצאות הבחירות לפיהן ביידן ניצח את הבחירות, אחד האירועים הזכורים לפני ההתפרצות על גבעת הקפיטול.

בתקופה האחרונה ביקר פנס בחריפות את התנהלותו של האיש איתו עבד כתף אל כתף במשך יותר מארבע שנים. כעת ייתכן והוא עצמו ינסה להפוך לנשיא הבא של ארצות הברית.

בימים האחרונים דווח כי הגיש באופן רשמי טופס מועמדות למפלגה הרפובליקנית, אך דוברו מיהר להוציא הכחשה נחרצת. במפלגה הרפובליקנית עצמה אמרו כי הם לא מתייחסים בשלב זה אל מועמדויות שהוגשו.

סנונו הוא מושל מדינת ניו המפשייר והיה כמו רפובליקנים רבים תומך של דונלד טראמפ. אלא שהתמיכה הזו נסדקה במיוחד אחרי בחירות האמצע.

בכינוס של "הקואליציה היהודית-רפובליקנית", אמר סנונו כי הוא קורא "להפסיק למנות מועמדים מטורפים ובלתי ניתנים לבחירה".

למרות ששמו כמעומד לתפקיד נשיא ארצות הברית עלה לא אחת, בריאיון שהעניק לרשת CNN הכחיש את הדיווחים.

יחד עם זאת, בכמה אתרי חדשות בארצות הברית דווח כי סנונו החל לאחרונה בקמפיין ברשת הממוקד במדינות איווה ודרום קרוליינה, זאת בניגוד למה שטען בריאיון כי הוא "מתמקד בניו המפשייר".

אבוט זכה לאחרונה בתקופת כהונה נוספת כמושל מדינת טקסס, והוא ממשיך להתעקש כי הוא נשאר, לפחות בינתיים בטקסס, ולא מנסה להגיע אל הבית הלבן.

יחד עם זאת, מקורבים לאבוט טוענים כי הוא בשלב זה עדיין לא חושב על התמודדות, ויתחיל לשקול זאת בהמשך השנה, ככל הנראה לקראת חודש יוני (סיוון).

אבוט בהדלקת נרות חנוכה בשבוע שעבר, טקסס (לשכת המושל אבוט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר